مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار همدان خبر داد

تأمین هزینه نقشه‎برداری هوایی از همدان

عصر ساختمان:استاندار همدان با تاکید بر اینکه سازمان نقشه‎برداری قصد نقشه‎برداری هوایی از همدان را دارد، گفت: قول تأمین هزینه‎های مربوط به نقشه هوایی استان و زیرساخت‎های لازم را داده‎ایم.

تأمین هزینه نقشه‎برداری هوایی از همدان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان همدان با اشاره به اینکه نامه‎ای در راستای پیگیری‎های تکمیل طرح‎های احتمالی و جلوگیری از خشکسالی استان همدان داده شد، اظهار کرد: برای تکمیل طرح‌های احتمالی و جلوگیری از خشکسالی در استان همدان 50 هزار میلیارد ریال تخصیص یافت.

    وی ادامه داد: برای ساختمان سد کلان و شبکه آبیاری و زهکشی 20 هزار میلیون ریال، احداث باند دوم اسدآباد ـ کنگاور ـ صحنه 150 هزار میلیون ریال، احداث باند دوم کبودراهنگ ـ قیدار ـ سلطانیه 85 هزار میلیون ریال، احداث بزرگراه تاکستان ـ رزن 40 هزار میلیون ریال و راه اصلی رزن ـ همدان و همدان ـ ملایر ـ بیجار 200 میلیارد تومان اختصاص داده شد.

    استاندار همدان در خصوص واگذاری پروژه‎های دولتی به بخش خصوصی بیان کرد: واگذاری پروژه‎های دولتی به بخش خصوصی باید به گونه‎ای باشد که مشتری پیدا شود.

    وی خواستار سرعت عمل دادن به واگذاری پروژه‎های دولتی به بخش خصوصی شد و با بیان اینکه نباید پروژه معطل بماند، ادامه داد: بودجه و اعتبار دولت به گونه‎ای است که امکان اتمام پروژه‎ها با بودجه دولتی وجود ندارد.

    نیکبخت با بیان اینکه باید بخش خصوصی برای خرید پروژه‌های دولتی تشویق و اطلاع‎رسانی صحیح انجام شود، بیان کرد: دولت واقعاً قصد واگذاری پروژه‎های دولتی را دارد.

    وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی در ارتباط با موافقت‌نامه‎ها همکاری خوبی داشته و فقط 10 درصد موافقت‌نامه مانده است، بیان کرد: این 10 درصد باید هرچه سریع‌تر انجام شود، چراکه نزدیک به پایان سال هستیم.

    استاندار همدان با اشاره به اینکه شناسایی پروژه‌های قابل واگذاری انجام شده است، بیان کرد: باید در ارتباط با شناسایی پروژه‌ها و هرچه اصولی‌تر برخورد کنیم.

    وی با بیان اینکه بخش غیر دولتی در استان همدان فعال و توانمند است، ادامه داد: اگر توجه بخش خصوصی جلب شود، می‎توان در واگذاری پروژه‌ها بهتر عمل کرد.

    نیکبخت به سفر وزیر بهداشت به همدان در هفته گذشته اشاره کرد و ادامه داد: وزیر بهداشت با خریداری دو دستگاه سی‌تی‌اسکن برای شهرستان‌های کبودراهنگ و رزن موافقت کرد.

    وی با تاکید بر اینکه باید بخش مسکن فعال شود، چراکه 280 حرفه و فعالیت با مسکن در ارتباط است، ادامه داد: وقتی مسکن رکود داشته باشد حرفه‎های مرتبط با آن نیز رکود خواهند داشت در نتیجه اشتغال نیز رکود می‎کند.

    استاندار همدان در ادامه در خصوص عکس‌برداری هوایی، بیان کرد: داشتن نقشه‌هایی از خروجی‎های عکس‌برداری هوایی برای توسعه نیازمند است.

    وی با بیان اینکه سال 34 یکسری نقشه‎برداری هوایی از سوی سازمان جغرافیایی و ارتش انجام شد، ادامه داد: همچنین سال 43 تا 47 یکسری عکس‎برداری هوایی را سازمان نقشه‎برداری انجام داد.

    نیکبخت افزود: با وجود اینکه عکس‎های هوایی که تهیه شدند عکس‎های بسیار پیشرفته و فنی بودند اما تبدیل به نقشه نشدند؛ زمانی که تبدیل به نقشه نشوند فقط مکان‎ها را به صورت عمومی نشان می‎دهد و به توسعه و توسعه متوازن کمک نمی‎کند.

    وی با تاکید بر اینکه اکنون سازمان نقشه‎برداری قصد نقشه‎برداری هوایی از همدان را دارد، بیان کرد: قول تأمین هزینه‎های مربوط به نقشه هوایی استان و زیرساخت‎های لازم را داده‎ایم، چراکه در آمایش، نقشه‌برداری‎ها و اجرای برنامه توسعه نیاز به نقشه‎های هوایی وجود دارد.

    استاندار همدان با بیان اینکه سازمان نقشه‎برداری از مجموعه سازمان مدیریت کشور است، بیان کرد: مجموعه تیم سازمان نقشه‎برداری فنی، توسعه‎گرا، توسعه محور و انسان‎های توسعه‌یافته‌ای هستند.

    وی با بیان اینکه این روزها شاهد توفیقات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‎المللی هستیم، ادامه داد: ایران بعد از 12 سال، توانست حقانیت خود را ثابت کند، 12 قطعنامه ظالمانه لغو شود و پی‌ام‌دی به تاریخ بپیوندد.

    نیکبخت با اشاره به ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را باید در زمان رفع تحریم‌ها نیز اجرا کرد.

    وی در ادامه به مسئله انتخابات اشاره کرد و افزود: فرمانداران باید برای ثبت‌نام کاندیداها در محل فرمانداری حضور داشته باشند.

    استاندار همدان با بیان اینکه ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان از چند روز گذشته و انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز آغاز شد، افزود: از سازمان‌های اداری و همه ادارات انتظار داریم هر نوع همکاری را با فرمانداری‎های استان و ستاد انتخابات داشته باشند.

    وی با تاکید بر اینکه دستگاه‎های اجرایی باید یک درصد اعتبارات خود را به موضوع ورزش اختصاص دهند، بیان کرد: سازمان مدیریت بودجه و برنامه‎ریزی در این راستا تمهیدی بیندیشد و یک درصد برای بخش ورزش را از دستگاه‎های اجرایی جدا کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار