مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از ۱۷ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد فارس فاقد مسکن هستند

عصر ساختمان:مدیر کل کمیته امداد استان فارس گفت: هم اینک ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار زیر پوشش این کمیته فاقد مسکن هستند که از این تعداد حدود هشت هزار نفر از آنان به لحاظ نداشتن سرپناه در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

بیش از ۱۷ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد فارس فاقد مسکن هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا،علی الهیاری، روز شنبه در حاشیه نشست بررسی مسایل و مشکلات کمیته امداد شهرستان کازرون اظهار داشت: ظرف چند سال گذشته برای سه هزار و 500 خانوار زیر پوشش کمیته امداد فارس مسکن تهیه شد و در سال 94 هم این نهاد حمایتی متعهد به تهیه یک هزار و 500 واحد مسکونی برای مددجویان این کمیته است که آن را انجام خواهیم داد.
    وی افزود: همچنین در سال 95 کمیته امداد استان فارس دو هزار و 500 واحد مسکونی برای مددجویان این کمیته مهیا خواهد کرد.
    مدیر کل کمیته امداد فارس بیان داشت: در سال 94 افزون بر 60میلیارد ریال از اعتبارات این کمیته و 50 میلیارد ریال از محل کمک های مردمی برای تهیه مسکن مددجویان زیرپوشش این نهاد تخصیص داده شد لیکن این میزان پاسخگوی نیاز همه خانوارهای بدون مسکن این نهاد حمایتی نیست.
    الهیاری گفت: با هدف رفع مشکل مسکن نیازمندان زیر پوشش این کمیته، این نهاد امسال طرحی را به نام نهضت مسکن
    با همکاری خیرین و شماری از اداره ها که با موضوع مسکن در ارتباط هستند از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی و فرمانداری ها آغاز کرده است.
    او گفت: خیرین و اداره های یاد شده برای کمک در این زمینه قول مساعد داده اند و امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم سالانه یک هزار و 500 واحد مسکونی در استان فارس آماده واگذاری به نیازمندان کنیم.
    مدیر کل کمیته امداد فارس در بخش دیگری از مطالب خود گفت: این کمیته از سال 90 تا کنون برای 53 هزار خانوار نیازمند فرصت شغلی ایجاد کرده که از این تعداد 18 هزار خانوار خودکفا شده اند.
    الهیاری افزود: در سال 93 این کمیته هشت هزار و 300 فرصت شغلی در فارس ایجاد کرد و در سال 94 هم متعهد به ایجاد همین میزان ایجاد اشتغال بوده که از ابتدای امسال تا کنون ایجاد سه هزار و 400 فرصت شغلی آن محقق شده است.
    او بیان داشت: تسهیلات قرض الحسنه ای که این کمیته برای خود اشتغالی پرداخت می کند حداکثر150میلیون ریال است اما سقف این تسهیلات برای سرپرست خانوارها 300میلیون ریال است.
    وی گفت: بودجه این کمیته در حوزه اشتغال در سال جاری 136میلیارد تومان است و چنانچه بانک های عامل همکاری کنند آماده جذب همه این اعتبار هستیم.
    مدیر کل کمیته امداد استان فارس ادامه داد: شهرستان کازرون به دلیل قابلیت های خوبی که در زمینه ایجاد اشتغال دارد یکی ازشهرستان های موفق دراین استان است وبه همین سبب سقف تخصیص اعتباربرای ایجاداشتغال در این شهرستان به صورت شناور در نظر گرفته شده است.
    الهیاری گفت: همجنین برای ساخت مسکن برای نیازمندان شهرستان کازرون در صورتی که خیرین این شهرستان همکاری کنند این کمیته نیز 50 درصد هزینه احداث آنها را پرداخت می کند.
    شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار