مدیران خودروعصر اعتبار

هاشمی :

جای خالی هویت ایرانی و اسلامی در سیمای شهری

لزوم بهینه‌سازی طرح‌های جامع و تفصیلی

عصر ساختمان:رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از بی‌توجهی به هویت اسلامی و ایرانی در سیما و منظر شهری، گفت: اصلاح و بهینه‌سازی طرح‌های جامع و تفصیلی برای احیای سیما و منظر شهری ضرورت دارد.

جای خالی هویت ایرانی و اسلامی در سیمای شهری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه‌ ملت، سیدمهدی هاشمی، با تاکید بر لزوم توجه به منظر شهری در برنامه ششم توسعه، گفت: بی‌توجهی به هویت ایرانی و اسلامی در ساخت وسازها چهره‌ای ناموزون به سیمای شهری داده است. 

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بی‌توجهی دستگاه‌های ذیربط نسبت به اجرای هویت اسلامی وایرانی در ساخت وسازهای شهری، ادامه داد: در برنامه‌های گذشته نسبت به این موضوع کوتاهی شده و رسالت و وظیفه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی محقق نشده است.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت توجه به بافت و منظر شهری مطابق با فرهنگ بومی، تصریح کرد: برخی اقدامات مانند ساماندهی سیما ومنظر شهری نیازمند بودجه نیست و تنها با مدیریت و البته نظارت عالیه انجام خواهد گرفت.

    وی با تاکید بر اینکه اعتقاد و اهتمام به کار لازمه مدیریت و اصلاح امور است، گفت: متاسفانه در حال حاضر اعتقاد و اهتمامی در میان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برای احیای سیما ومنظر شهری متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی مشاهده نمی‌شود، در حقیقت در رابطه با سیما و منظر شهری هویت ایرانی و اسلامی از دست رفته دیده می‌شود که برای احیای آن نیازمند اقدامات عاجل هستیم.

    هاشمی یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی در راس امور و در بخش اجرایی شهرداری‌ها موظف به احیای سیما و منظر ایرانی- اسلامی هستند، لذا مطالبه این موضوع در وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور از سوی شوراهای شهر و روستا ضروری است البته در این میان اگر نقص قانونی باشد مجلس آمادگی اصلاح قوانین را دارد.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضروت توجه ویژه به  فرهنگ اسلامی و ایرانی در ساخت و سازها در برنامه ششم توسعه، افزود: سیما و منظر شهری به جهت انجام مجموعه اقداماتی از دست رفته که تراکم فروشی، اجرای نادرست طرح‌های جامع و تفضیلی بخشی از آن را شامل می‌شود اما توجه به طرح‌های جامع و تفضیلی و البته اصلاح و بهینه سازی برخی موارد برای احیای سیما و منظر شهری ضرورت بیشتری دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو