مدیران خودروعصر اعتبار

انتقاد شدید آخوندی از سازمان حمایت؛

سازمان حمایت باید منحل شود

حجم بدهی دولت؛ ۳۸۱ هزار میلیارد تومان

عصر ساختمان:وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان حمایت باید منحل شود، گفت: عده ای در کشور به دنبال این هستند تا روش‌های کمونیسم را در اقتصاد اجرا کنند و قیمت‌گذاری داشته باشند.

سازمان حمایت باید منحل شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، عباس آخوندی امروز در مراسم هفته حمل و نقل در شرکت راه آهن با اشاره به اینکه بدهی دولت به مجموعه اقتصاد ملی کشور بیش از 381 هزار میلیارد تومان است، گفت: این نشان می‌دهد که اقتصاد کشور با یک چالش بسیار بزرگ روبرو است که در سایر بخش ها سایه افکنده است.

    وی افزود: وقتی گفته می‌شود که حداقل 1.7 برابر میزان دارایی ها، میزان بدهی دولت است، شرایط مالی بد دولت مشخص می شود. اینها واقعیت‌هایی است که در بخش اقتصادی وجود دارد و صنعت حمل و نقل ریلی ایران هم از این مشکلات مستثنی نیست.

    وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه همه می دانیم که چگونه 100 میلیارد دلار بر سرمایه بنگاه های دولتی چوب حراج زده شد، اظهارداشت: باید به اقداماتی که انجام می دهیم، ایمان داشته باشیم و با عزم راسخ به دنبال اهدافمان برویم.

    آخوندی با اشاره به اینکه آینده شهرنشینی در ایران بدون توسعه حمل و نقل ریلی قابل تصور نیست، گفت: عده ای در کشور به دنبال این هستند تا روش‌های کمونیسم را در اقتصاد اجرا کنند و قیمت‌گذاری داشته باشند.

    وی با اعلام اینکه بساطی که اینها راه انداختند، جز تعالیم اسلامی نیست، ادامه داد: مسلمان هیچگاه در بازار بخش خصوصی دخالت نمی‌کند و مسلمان دست در جیب مردم به بهانه حمایت از مصرف‌کننده نمی کند.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: از برنامه اول توسعه بحث می شود که برای توسعه کشور باید نظام قیمت‌گذاری جمع شود، زیرا اینها یادآور نظریه‌های سوسیالیستی و مارکسیستی است.

    آخوندی با اشاره به اینکه 25 سال است که می گویند این نظام باید جمع شود اما هنوز این داستان‌ها مانع توسعه است، اظهار داشت: اگر دنبال حمایت از مصرف‌کننده هستیم باید این کار را از طریق افزایش عرضه و خدمات اجرا کنیم، اما اینکه پیرو مکتب مارکسیسم باشیم و قیمت‌گذاری کنیم، حمایت از مصرف‌کننده نیست.

    وی اضافه کرد: تاکنون ندیدیم که سازمان حمایت، از مصرف‌کننده حمایت کند و امیدواریم در برنامه ششم توسعه با همکاری مجلس این سازمان منحل شود و بساط این دستگاه‌ها را جمع کنند تا بتوان در این مملکت کار کرد.

    وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه برخی با سوسیالیسم و کمونیسم سنگ حمایت از مصرف‌کننده را می‌زنند، گفت: بهتر است که به دنبال مسلمانان باشند، چراکه مسلمانان دست در جیب دیگران نمی کنند.

    آخوندی با تاکید بر اینکه برخی‌ها می‌خواهند برای اموال مردم قیمت‌گذاری کنند، عنوان کرد: این کار را طبق کدام قانون انجام می‌دهند؟ کدام قانون اجازه داده که آنها برای بخش خصوصی قیمت‌گذاری کنند؟

    وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید دلسرد شویم، توضیح داد: ما مصمم هستیم که ایران باید توسعه یابد و معدل سهم عمومی ایران هم به سمت توسعه است، بنابراین کسی به دنبال این کارهای عوام‌گرایانه نیست.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شرکت‌های حمل و نقل ریلی با بیان اینکه کوچک‌ترین سستی به خود راه ندهید، تصریح کرد: باید از حرکات عوام‌گرایانه جدا شد و به سمت توسعه و استحکام پیش برویم، زیرا ما موظفیم تا ایران را آباد کنیم و از بادها نمی لرزیم.

    آخوندی با اشاره به نقش منطقه ای و بین‌المللی ایران خاطرنشان کرد: موقعیت کم‌نظیر و تاریخی ایران موجب این شده که ایران چهارراه حوادث جهان باشد و در حال حاضر جهان نیاز دارد که یک شبکه ریلی آسیایی متمرکز وجود داشته باشد.

    وی ادامه داد: کشور روسیه و کشورهای آسیای میانه نیاز به آبهای گرم خلیج فارس دارند و از سوی دیگر کشورهای هند و چین نیاز دارند تا به کشورهای غربی متصل شوند و تمام این اتصال ها از طریق ایران امکان پذیر است، بنابراین ما وظیفه داریم تا علاوه بر توسعه کشور، به توسعه منطقه ای هم فکر کنیم.

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه آنچه موجب توسعه بخش خصوصی می شود، رقابت است، افزود: من موافق ایجاد نهادهای موازی در بخش ریلی نیستم.

    آخوندی با اشاره به اینکه پس از 80 سال، راه آهن حومه در حال جا افتادن در کشور است، اظهارداشت: پس از اجرای برجام و برداشته شدن تحریم ها، ما موفق می شویم تا نیاز خود را از بازارهای مالی جهانی تامین کنیم و در حوزه ناوگان و زیرساخت هم وارد شویم.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: در این بخش می توانیم وارد لیزینگ حمل و نقل ریلی شویم تا از این طریق ناوگان افزایش پیدا کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو