مدیران خودروعصر اعتبار

سنسورها ابزاری برای خانه ای هوشمند

عصر ساختمان- در دنیایی که هر روزه تکنولوژی جدیدی برای تسهیل در انجام امور روزانه وارد بازار می شود سنسورها نقش مهمی را ایفا می کنند.

سنسورها ابزاری برای خانه ای هوشمند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » ، سنسورها در مدل های مختلف برای کاربری های مختلف تولید شده است ، این سنسورها توانایی سیستم هوشمند خانه را در نمایش وضعیت درب ها، پنجره‌ها و دروازه پارکینگ بالا میبرند. از این سنسورها برای روشنایی اتوماتیک، کنترل تردد و سیستم امنیتی خانه میتوان بهره برد. علاوه بر بالا رفتن ضریب ایمنی خانه با استفاده از این سنسورها هزینههای سرمایش و گرمایش در خانه را نیز تا حد قابل توجهی کاهش خواهید داد. بعلاوه براین ماژولها میتوانند به سنسور دما سنج و کلید دیجیتال نیز مجهز شوند.لازم به ذکر است این سنسورها با باطری توان خود را تامین می‌کنند. جزییات و کارایی های چند نمونه از این سنسورها را در ادامه می خوانید.
    سنسور تعیین وضعیت درب و پنجره (Reed Sensor)
    با نصب سنسور تعیین وضعیت در خانه شما اطلاعات و امکانات جدیدی را برای کنترل دیگر تجهیزات سیستم به همراه مرکز خانه  در اختیار شما قرارخواهد داد. این ماژول وضعیت باز و بسته بودن درب و پنچره را کنترل می¬کند. باز بودن پنجره می-تواند مانع روشن شدن سیستم سرمایشی و گرمایشی جهت هدر رفتن انرژی در خانه گردد. با نصب این سنسور برروی درب ورودی می¬توان باعث روشن شدن چراغ و یا راه اندازی سناریوی دیگری مانند سناریو "برگشتن به خانه" شد. علاوه بر این از این سنسور می¬توان برای شناسایی و آگاه کردن از نفوذ بیگانگان به خانه با به صدا در آوردن زنگ خطر استفاده نمود. تمام اینها تنها بخشی از امکانات این ماژول مفید می¬باشند.
    سنسور ورودی بی¬سیم
    سنسور درب و پنجره به همراه مرکز خانه می¬توانند هر قابلیتی را در خانه هوشمند راه اندازی نمایند. ورودی سنسور درب و پنجره که می¬تواند به یک کلید معمولی متصل شود، امکان کنترل دیگر تجهیزات سیستم را به شما خواهد داد. اگر در طراحی جدید خانه خود کلیدی را فراموش کردید و یا دوست داشتید تعدادی به کلیدهای موجود خانه بیفزایید، مسلما این کار نیاز به کابل کشی و انجام خدمات مهندسی و تخریب بخشی از خانه می¬شود. راه حل استفاده از سنسورهای درب و پنجره است تا به راحتی بدون نیاز به سیم کشی کلیدهای جدید را در محلی که مایلید نصب نموده و از آن برای انجام دستورات به سیستم خانه هوشمند بهره ببرید.

    سنسور حرارت
    سنسورهای درب و پنجره قابلیت پشتیبانی از سنسور حرارت DS18B20 را نیز دارا می¬باشد. این قطعه کوچک با اتصال به درگاه ورودی به سیستم مرکزی سنسور متصل می¬شود. اتصالی ساده و پر کاربرد، سنسور حرارت امکانات و توانایی¬های زیادی را در اختیار مرکز خانه قرار می¬دهد، سنسور می¬تواند موقعیت پنجره را اطلاع داده، سنسور حرارت می¬تواند بطور اتوماتیک کنترل سیستم سرمایش و گرمایش را برعهده گیرد، تا در صورتی که دمای اتاق به حد مطلوب و تعیین شده رسید، سیستم تهویه را خاموش کند و حتی در زمانی که دمای مورد نیاز در خارج از خانه وجود دارد تنها با گزارش آن و درخواست باز گشایی پنجره دمای خانه به دمای مطلوب شما برسد.
    سوئیچ سناریوهای از پیش تعیین شده
    سنسورهای درب و پنجره یک قابلیت منحصر به فرد دارند که آن توانایی به اجرا در آوردن سناریوهای از پیش تعیین شده می-باشد. تا به امروز به اجرا در آوردن سناریوها بر روی شبکه¬های سیم کشی الکتریکی کاری سخت و دشوار بود. دراین روش نیاز به استفاده و نصب یک ماژول برای هر دستگاه الکترونیکی بود که قرار بود در سناریو شرکت داشته باشد، اما این روش خیلی کاربردی نبود. اما با استفاده از سنسور درب و پنجره دیگر نیازی به انجام آن کارها برای راه اندازی یک سناریو نیست. به راحتی می¬توانید کلید فشاری و یا هر سنسور دیگری (مانند سنسور تشخیص حرکت) را به عنوان ورودی به سنسور درب وپنجره متصل نموده و از آن برای به اجرا در آوردن سناریوهای مختلف استفاده نمایید. به لطف استفاده از قدرت باطری و سوئیچ بی-سیم، امکان کنترل چندین دستگاه آماده به کار را در زمان کوتاهی در اختیار خواهید داشت.
    یکی دیگر از مزیت های این سنسورها سوئیچ است که در اینجا نقش آن را کارت¬خوان RFID بازی می¬کند. با نزدیک شدن اتومبیل به درب گاراژ، دروازه پارکینگ باز شده، همزمان با آن سیستم تهویه در خانه شروع بکار کرده، چراغهای مسیر حرکت خودرو و مسیر تا درب ورودی خانه روشن شده و پس از عبور ماشین دروازه پارکینگ بسته می¬شود.
    اتصال کلید سنتی سنسور و تعریف آن در HC2 برای راه اندازی سناریوهای از پیش تعریف شده. امکان تعریف تعداد کلیک بر روی کلید برای تعیین سناریوی خاص بدین معنی که با 1 بار فشار دادن سناریو استراحت، با 2 بار فشار دادن کلید سناریو پخش فیلم و با 3 بار فشار دادن کلید سناریو میهمانی راه اندازی خواهد شد. کلید " خروج از خانه/ورود به خانه" برای روشن/خاموش کردن تجهیزات از پیش تعریف شده نیز از امکانات دیگر این سنسورها به شمار می آید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار