مدیران خودروعصر اعتبار

مرمت و احیای بادگیر زیبای دو طبقه مسجد جامع روستای نصرآباد تفت

عصر ساختمان- مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان تفت گفت : بادگیر دو طبقه مسجد جامع قاجاری روستای نصرآباد شهرستان تفت مرمت می شود

مرمت و احیای بادگیر زیبای دو طبقه مسجد جامع روستای نصرآباد تفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از  قدس آنلاین از یزد ، مهدی جمالیان با بیان این خبراظهارداشت : مسجد جامع روستای نصرآباد تفت با مساحت سه هزار و پانصد مترمربع در مرکز محله و بافت قدیم روستا واقع شده است.

    وی افزود: این مسجد همانند سایر مساجد دارای دو قسمت شبستان و صحن می باشد. ورودی اصلی مسجد در ضلع شمالی واقع شده و شبستان مسجد به صورت مسقف به سقف ضربی با قوس جناقی است که در جهت امن سازی از فراز و نشیب درجه هوای کوهستانی روستا به صورت دوپوش اجرا شده است.

    جمالیان خاطرنشان ساخت: نمای مسجد به صورت آجری و دارای تزئینات زیبای آجری می باشد. محراب مسجد به صورت ساده بر بالای خود دارای دهانه بادگیر است تا در فصل تابستان تهویه مناسب و خنک سازی مسجد را فراهم سازد.

    این مقام مسئول تصریح کرد: مؤلف یادگارهای یزد نیزدر مورد مسجد جامع نصرآباد می گوید "مسجدی است نسبتاً بزرگ و خوش طرح"، از مهمترین و زیباترین اجزای این مسجد بادگیر زیبای دو طبقه و چهارطرفه آن می باشد که در نوع خود بی نظیر است که با مشارکت موثر و فعال بخشداری و دهیاری روستا در حال حاضر به نحو زیبایی مرمت گردیده است.

    لازم به ذکر است: این مسجد قاجاری به شماره 19189 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی