مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

تحویل ۴۸۴ واحد مسکن تا پایان سال جاری به معلولان خراسان جنوبی

عصر ساختمان:مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه هزار و ۳۵۷ واحد مسکن در دست ساخت است، گفت: ۴۸۴ واحد مسکن تا پایان سال جاری به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

تحویل ۴۸۴ واحد مسکن تا پایان سال جاری به معلولان خراسان جنوبی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، غلام‎عباس عزیزی ظهر امروز در گردهمایی بزرگ معلولان خراسان جنوبی با بیان اینکه شعار جامعه معلولان در سال جاری "دسترسی و توانمندسازی برای همه" است، اظهار داشت: مناسب‌سازی معابر و تجهیزات و توانبخشی مبتنی بر جامعه برای معلولان پیاده‌سازی می‌شود.

    وی گفت: پرداخت مستمری‌بگیری، بیمه تکمیلی، حمایت تحصیلی، کمیسیون پزشکی برای بیماران اعصاب و روان، شورای سالمندی، معافیت سربازی برای معلولان، طرح ارائه خدمت در منزل و مسکن معلولان از اقدامات انجام شده برای معلولان است.

    مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه 17 هزار و 427 نفر معلول در استان زیر پوشش بهزیستی هستند، گفت: همچنین پنج هزار و 200 نفر معلول پشت نوبت در خراسان جنوبی وجود دارد.

    عزیزی با اشاره به مسکن برای معلولان، تصریح کرد: تاکنون دو هزار و 162 واحد مسکونی ساخته شده و تحویل متقاضیان شده است.

    وی با بیان اینکه هزار و 357 واحد مسکن در دست ساخت است، ادامه داد: 484 واحد مسکن تا پایان سال جاری به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

    مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: تعداد 341 واحد مسکن تا پایان نیمه نخست سال آینده ساخته و به متقاضیان واگذار می‌شود.

    عزیزی با بیان اینکه سهم مسکن در سال جاری برای خانواده‌های دارای دو معلول 165 واحد بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین برای خانواده‌های بالای دو معلول و روستاییان 132 واحد بوده و مسکن برای سایر معلولان 218 واحد است.

    وی گفت: با تلاش‌های سازمان بهزیستی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لایحه جامع خدمات معلولان به مجلس شورای اسلامی رسیده است.

    مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: امیدواریم این لایحه در مجلس به تصویب برسد و با اجرایی شدن این لایحه گوشه‌ای از نواقص در حوزه معلولان را حل کنیم.

    عزیزی با بیان اینکه باید تمام تدابیر لازم برای جلوگیری از معلولیت اتخاذ شود، تصریح کرد: باید تقدم پیشگیری بر درمان انجام شود.

    وی اضافه کرد: مناسب‌سازی ساختمان‌ها و معابر از برنامه‌های پیش‌رو بهزیستی است.

    مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه مصوبه سال 84 دستگاه‌ها موظف شدند سالانه 30 درصد از فضای ادارات خود را مناسب‌سازی کنند اما متاسفانه تاکنون تنها 40 درصد از فضای ادارات مناسب‌سازی شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو