مدیران خودروعصر اعتبار

تکمیل بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکن مهر تا پایان سال آینده

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، گفت: ۲۶۲۸ واحد مسکن مهر شامل واحدهای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در سال آینده تحویل داده خواهد شد.

تکمیل بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکن مهر تا پایان سال آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، مهدی جعفری، اظهار کرد: از 31 هزار  و 246 واحد مسکن مهر شهری استان، 22 هزار و 129 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، 8417 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و 700 واحد در بافت فرسوده است.

    وی با بیان اینکه از مجموع 31 هزار و 246 واحد مسکن مهر استان تاکنون 28 هزار و 268 واحد تحویل داده شده است، ادامه داد: 2628 واحد شامل؛  2128 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و 500 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر در سال آینده تحویل داده خواهد شد.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی،  تصریح کرد: تاکنون شش هزار و200 میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر با بهره هفت درصد در بیرجند و چهار درصد در شهرستان ها پرداخت شده است.

    جعفری با اشاره به اینکه اراضی آماده‌سازی در سایت های مسکن مهر استان 513 هکتار بوده که 320 هکتار در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 193 هکتار در شهرهای زیر 25 هزار نفر است، تاکید کرد: زیر بنای متوسط این واحدها بین 75 تا 110 مترمربع و غیر مفید حدود 130 الی 150 مترمربع است.

    وی افزود: از نظر کیفیت تمامی مباحث 20 گانه مقررات ملی ساختمان بویژه مبحث 19 در خصوص بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان رعایت شده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه از نظر خدمات زیر بنایی عملیات خاکریزی، نصب جوی و جدول تا مرحله زیر آسفالت و حدود 65 درصد آسفالت معابر اصلی انجام شده است، گفت: تمامی واحدهای تحویل شده دارای آب، برق و تلفن و اکثرا گازکشی و سیستم فاضلاب و حتی از نظر ایمنی، اطفاء حریق و اعلام حریق نصب شده است.

    جعفری با اشاره به اینکه در بحث خدمات روبنایی تاکنون 14 باب مسجد احداث شده است، ادامه داد: یکی از این مساجد، مسجد مسکن مهر قاین به عنوان بزرگترین مسجد مسکن مهر کشور است .

    وی یادآورشد: این مسجد دارای مساحت زمین 3090 مترمربع، زیرینای 2600 مترمربع، 460 مترمربع کتابخانه ، 90 مترمربع خانه عالم ،  60 مترمربع پایگاه بسیج ، 11 باب مغازه تجاری به مساحت 410 مترمربع  و فضای سبز به مساحت 1500 مترمربع است.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تاکید کرد: همچنین 19 باب مدرسه، یک باب هایپر مارکت، دو باب درمانگاه، شش سالن ورزشی و 32 باب واحدهای تجاری و خدماتی و پنج پارک و فضای سبز و دو باب کلانتری  از جمله این خدمات است.

    جعفری خاطرنشان کرد: برای تامین بقیه موارد روبنایی نیز فضاهای مناسب در نظر گرفته شده که دستگاه های متولی و بخش خصوصی می‌توانند اقدام به احداث کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو