مدیران خودروعصر اعتبار

هیات وزیران مصوب کرد

دولت۲۰۰ میلیارد تومان رای حمایت از مسکن مهر اختصاص داد

عصر ساختمان:هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده ۱۸ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۱۳۸۷، مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال در اعتبارات سال ۹۴ برای حمایت از مسکن مهر تصویب کرد.

دولت۲۰۰ میلیارد تومان رای حمایت از مسکن مهر اختصاص داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، هیأت وزیران در جلسه 1394/9/18 به پیشنهاد مورخ 1394/5/17 وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده 18 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387 تصویب کرد که 2000  میلیارد ریال از اعتبارات موضوع ردیف شماره 8-520000 قانون بودجه سال 1394 کل کشور با عنوان تخفیف عوارض پروانه، حمایت‌های مالی، تراکم و ایجاد تأسیسات عمومی مسکن مهر اختصاص یابد.

    این اعتبار در دو ردیف هزینه خواهد شد که ردیف نخست شامل تخفیف عوارض پروانه تراکم ساخت، مکان یابی و طراحی و خدمات مهندسی، بیمه کیفیت، حمایت‌های مالی، آماده سازی و تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی، مساجد، ترویج مقررات ملی ساختمان و نظارت عالیه بر ساخت و سازهای مسکن مهر است.

    در این ردیف هدف کمی 220 هزار واحد مسکونی با سرانه هر واحد 8 میلیون ریال تعیین شده است که در اعتبارات سال 1394 به 1757 میلیارد ریال می‌رسد.

    این ردیف در راستای تحقق اهداف ماده 16 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و همچنین تا 20 درصد هزینه‌های مربوط به احداث مساجد هر یک به میانگین 300 متر مربع در نظر گرفته شده است و همچنین در راستای تحقق اهداف ماده 48 آیین‌نامه اجرایی قانون یاد شده و ماده 35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان منظور شده است.

    بنابر این گزارش ردیف دوم این مصوبه شامل خدمات بهره‌وری و ارزیابی عملکرد ستاد تأمین مسکن با اعتبار 243 میلیارد ریال در سال 1394 است که این ردیف بر اساس ضوابط مورد تأیید وزیر راه و شهرسازی برای عملکرد حوزه ستادی و ادارات کل وزارت راه وشهرسازی در سال 1394 اعمال می‌شود.

    یادآور می‌شود سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به وزارت راه وشهرسازی از محل منابع خود و به نسبت میزان مشارکتشان در مسکن مهر با نظر وزیر راه و شهرسازی مجاز به پرداخت هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو