مدیران خودروعصر اعتبار

طرح تفصیلی جامع قم بروز شود

ضرورت توجه به حفظ اماکن تاریخی در طرح های توسعه ای

عصر ساختمان- استاندار قم،گفت: لازم است تا طرح تفصیلی جامع شهری قم بروز رسانی شود و افزایش محدوده بافت فرسوده مورد تصویب کمیته فنی قرار گیرد تا در توسعه شهری قم بتوانیم از تمام ظرفیت های شهرداری و دولت در این زمینه استفاده کنیم.

طرح تفصیلی جامع قم بروز شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا ، سیدمهدی صادقی در جلسه بررسی محدوده بافت فرسوده شهر قم با حضور کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در سالن امام جواد (ع)استانداری، شرایط بافت فرسوده قم و وسعت مناطق مختلف قم در محدوده بافت فرسوده را حساس توصیف کرد.

    وی بازدید کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی کشور از بافت های فرسوده شهر را در راستای شناخت محدوده این بافت مفید دانست و افزود: برنامه استان در اجرای طرح های توسعه ای در مناطق محروم و قدیمی قم در کنار توجه به حفظ آثار و اماکن تاریخی است.

    محسن بهشتی معاون امور عمرانی استانداری قم نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه تغییر وضعیت محدوده بافت فرسوده قم با رویکرد مناطق بومی و افزایش مطالبات مردمی در بافت های فرسوده بوده است ادامه داد: با ارائه تسهیلات مناسب و امتیازات جهت احیاء نوسازی بافت های فرسوده مردم تمایل بیشتری به این موضوع یافته اند و همین امر خواست اجتماعی را در بافت های فرسوده به دنبال داشته است.
    وی تمامی محدوده تعریف شده را دارای مبنای کارشناسی عنوان نمود و گفت: در برخی موارد مردم بدون درخواست تسهیلات و صرفا با توجه به امتیازات ساخت و ساز، خواستار این موضوع می باشند.

    بهشتی فعالیت مدیریت شهری در موضوع بافت فرسوده را تنها محدود به احیاء سکونتگاه ها ندانست و اضافه کرد: بازگشایی شوارع و ایجاد دسترسی به خیابان های اصلی در این طرح جزء پیش بینی های توسعه مناطق محروم در بافت های فرسوده است.

    معاون امور عمرانی استانداری قم با بیان لزوم بازنگری و اصلاح در برخی از قوانین در شورای عالی معماری و شهرسازی اضافه کرد: به جز فاکتورهای نفوذ ناپذیری، ناپایداری و ریزدانگی در تعریف بافت فرسوده مسائلی مهم دیگری چون تفاوت های فرهنگی نیز نقشی مهم دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو