مدیران خودروعصر اعتبار

تعیین نرخی معقول برای ارایه تسهیلات تنها راه برای رونق بازار مسکن

تسهیلات مسکن افزایش قدرت خرید مردم را در پی نداشته است

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه بازار مسکن برای خروج از رکود نیازمند ارایه مشوق های کافی است،گفت:مشوق های این بازار شامل تسهیلات ارزانقیمت، ایجاد ثبات قیمتی در بحث فروش اوراق مسکن و همچنین توجه به از بین بردن حباب قیمتی است.

تعیین نرخی معقول برای ارایه تسهیلات تنها راه برای رونق بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور،با تاکید براینکه بازار مسکن برای خروج از رکود نیازمند ارایه مشوق های کافی است،گفت:ارایه تسهیلات مسکن با قیمتی مناسب یکی از راهکارهایی است که می تواند تحولی دراین بازار را منجر شود.

    نماینده مردم درود و ازنا درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارایه تسهیلات مسکن باید با سازوکاری همراه شود که تنها مصرف کننده واقعی از آن برخوردار شود،تصریح کرد:باید تمام ابزارهای مالی دراختیار بانک ها و دولت به سمت و سوی افزایش قدرت خرید مردم در بحث مسکن هدایت شود.

    ارایه تسهیلات باید بتواند نرخ مسکن را به سطح قابل قبولی هدایت کند

    این نماینده مردم درمجلس دهم،با تاکید براینکه ارایه تسهیلات مسکن باید به گونه ای باشد که بتواند قسمت اعظمی از سبد خرید مسکن برای اقشار کم درآمد و متوسط جامعه را پوشش دهد،افزود: ارایه تسهیلات مسکن باید بتواند نرخ واحدهای مسکونی را به سطحی قابل قبول کاهش دهد؛نه اینکه خود ابزاری برای اعمال نرخ های بالا شود.

    وی با بیان اینکه اوراق مسکن باید با نرخی قابل قبول به مردم واگذار شود، تصریح کرد: افزایش قیمت اوراق مسکن درکنار کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی،جاذبه خرید مسکن را از مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه کاهش می دهد.

    تعیین نرخی معقول برای ارایه تسهیلات تنها راه پیش رو برای ایجاد رونق بازار مسکن

    کیان پور ادامه داد:کاهش نرخ تسهیلات بانکی از یک سو و افزایش قیمت اوراق مسکن از سوی دیگر ،سدی مقابل ایجاد رونق اقتصادی در بازارمسکن است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم،با بیان اینکه تنها راه پیش روی ما برای ایجاد رونقی در بازار مسکن تعیین نرخی معقول برای ارایه تسهیلات در این حوزه است، گفت: با تعیین نرخی منطقی برای تسهیلات مسکن تحرکی در بازار در راستای افزایش ساخت و سازها را شاهد خواهیم بود.

    وی ادامه داد: باید در زمینه ساخت مسکن به سمت و سویی حرکت کنیم که با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و متخصصان خبره تولید مسکن را با توجه به افزایش تقاضا در سال های اخیر بالا ببریم.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، استفاده از توان انبوه سازان در بحث مسکن را درایجاد تحول در این بازار مهم خواند و گفت: با رشد تولید مسکن تعادلی میان عرضه و تقاضا ایجاد خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو