مدیران خودروعصر اعتبار

مأموریت های جدید شهرداران نواحی در بخش نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت ابلاغ شد

عصر ساختمان- معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران در اولین دوره آموزش شهرداران نواحی در حوزه نوسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده مأموریت های جدید شهرداران نواحی را در نوسازی تشریح کرد.

مأموریت های جدید شهرداران نواحی در بخش نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا،  ناصر امانی در این جلسه، اظهار کرد: موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده یکی از با ارزش ترین و مقدس ترین موضوعاتی است که قرار است در شهرداری بصورت فعال تر پیگیری شود.

    وی با بیان اینکه شهردار تهران در جلسه نظارت ستادی و ارزیابی عملکرد سازمان نوسازی، موضوع بازآفرینی، احیا و نوسازی بافت های فرسوده را موضوعی انسانی عنوان کردند، یادآور شد: هدف از نوسازی تنها بازآفرینی نماها و رفع ناهنجاری ها از منظر شهری نیست، بلکه هدف غایی احیای حیات و زندگی در انسان های ساکن در بافت های فرسوده است که در معرض آسیب های متعدد اجتماعی و فرهنگی قرار دارند.

    امانی ضمن تأکید بر ضرورت حضور تمام نهادها، ارگان ها و سازمان‌های شهری و دولتی ذیمدخل در فرآیند نوسازی، افزود: نوسازی بافت های فرسوده، موضوعی ملی است که تمامی کلانشهرهای کشور درگیر آن هستند و هر چه شهر بزرگتر باشد، رفع این معضل پیچیده تر و سخت تر است.

    وی با اشاره به این که معمولاً نواحی مرکزی در پایتخت کشورهای دارای تمدن، نواحی جذب توریست هستند و آثار باستانی و میراثی را در خود حفظ کرده اند، تصریح کرد: احیا و نوسازی بافت های فرسوده و رفع معضلات و آسیب های اجتماعی در منطقه 12 شهرداری تهران که منطقه ای میراثی و تاریخی است به عنوان یکی از مأموریت های اصلی شهرداری در اولویت قرار گرفته است.

    معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران با اشاره به ضرورت و اهمیت درگیر شدن شهرداران مناطق در موضوع نوسازی، خاطر نشان کرد: تحقق این مهم می بایست از شهرداران نواحی آغاز شود.

    ریاست کمیته هماهنگی و برنامه ریزی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران تأکید کرد: توجیه شهروندان ساکن در بافت های فرسوده و ترغیب و تشویق آنان برای ورود به نوسازی، اطلاع رسانی و تشریح تسهیلات و مشوق های در نظر گرفته شده در بسته های تشویقی نوسازی، همکاری با دفاتر خدمات نوسازی در محلات، استفاده از ظرفیت شورایاری ها و مدیران محلات از جمله مهمترین و اصلی ترین مأموریت های جدید شهرداران نواحی در حوزه نوسازی است.

    امانی با اشاره به تشکیل ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به ریاست شهردار تهران و دبیری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران بسترهای لازم را جهت نوسازی بافت های فرسوده و دولت مجوزها و حمایت های لازم را برای تحقق این مهم  فراهم ساخته است؛ لذا ضروری است شهروندان نیز به عنوان ضلع سوم به نوسازی ورود پیدا کنند و این امر وظیفه و مأموریت شهرداران نواحی است که با حمایت شهرداران مناطق عملیاتی خواهد شد.

    معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران در خاتمه سخنان خود از زحمات شهرداران نواحی که بار اصلی کارهای سخت و پر استرس اجرایی و عملیاتی در شهر را بر دوش می کشند تقدیر و تشکر نمود و تصریح کرد: موضوع نوسازی بافت های فرسوده نیاز به کار فوق العاده و تلاش جهادی دارد و انتظار می رود جدی تر از پیش مورد پیگیری قرار گیرد.

    عبادالله فتح اللهی، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به این که تاکنون 34 درصد از پلاک ها و پارسل های فرسوده در شهر تهران نوسازی شده است، تأکید کرد: در رویکرد جدید، نوسازی محله مورد تأکید قرار دارد و نوسازی پلاک های فرسوده در یک محل تنها به منزله نوسازی تلقی نخواهد شد، بلکه در این رویکرد تأمین زیرساخت ها و خدمات و رفع کمبود سرانه های خدماتی، توجه ابعاد کالبدی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان در فرآیند نوسازی ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که شهرداران نواحی بصورت میدانی و تخصصی با دفاتر خدمات نوسازی و ساکنان بافت های فرسوده در ارتباط هستند، تصریح کرد: برآیند نظرات فنی و تخصصی شهرداران مناطق می تواند کمک شایانی به پیشبرد مأموریت های نوسازی در محلات نماید.

    بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، اولین دوره آموزش شهرداران نواحی در حوزه نوسازی و بازآفرینی بافت های فرسوه با حضور معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان نوسازی و شهرداران نواحی در ساختمان مرکزی شهرداری تهران برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو