مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

۳۴ درصد واحدهای مشکل دار در قزوین تولیدکننده مصالح ساختمانی هستند

عصر ساختمان- رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: در بحث واحدهای مشکل دار در استان قزوین ۳۴ درصد تولیدکنندگان مصالح ساختمانی نظیر فولاد، کلید و پریز و غیره هستند.

۳۴ درصد واحدهای مشکل دار در قزوین تولیدکننده مصالح ساختمانی هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری شبستان از قزوین، علیرضا کشاورز قاسمی ظهر امروز (3 مرداد) در همایش بزرگداشت هفته صنعت و معدن که در سالن اجتماعات سازمان صنعت و معدن قزوین برگزار شد، بیان کرد: بر اساس نظر کارشناسان اقتصادی، سال 94 سخت ترین شرایط اقتصادی را داشتیم که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران رشد صنعتی منفی 2 درصد و رشد اقتصادی یک درصد بوده است.

    وی ادامه داد: در بحث واحدهای مشکل دار در استان قزوین 34 درصد تولیدکنندگان مصالح ساختمانی نظیر فولاد، کلید و پریز و غیره هستند، 18 درصد قطعات خودرو، 12 درصد نساجی و 11 درصد صنایع غذایی هستند و با توجه به رشد منفی در حوزه ساخت و ساز طبیعی است که واحدهای تولیدی در این بخش دچار مشکل شوند.

    رئیس اتاق بازرگانی قزوین اضافه کرد: تولید در کشور سخت و دشوار است و اگر قرار است زحمات مسئولان موثر واقع شود باید بازار به حرکت درآید و تقاضا ایجاد شود.وی اعلام کرد: واحدهای تولیدی ما باید آن قدر توانمند باشند که یک میلیارد تومان کمک کنند نه اینکه دست شان برای این رقم دراز باشد بنابراین باید در کلان اقتصاد به حرکت درآید تا واحدهای تولیدی ما کمک کننده باشند نه اینکه نیازمند کمک های ناچیز باشند.

    کشاورز قاسمی تأکید کرد: یکی از پیشنهادها کارشناسان اصلاح نرح ارز است که اگر نرخ ارز اصلاح شود هم توان رقابتی برای صادرات پیش می آید و در نتیجه صادرات توجیه اقتصادی یافته و حجم کالای قاچاق هم کاهش می یابد.

    وی خاطر نشان کرد: واحدهای تولیدی جدای از مسائل کلان در سطح استان انتظار دارند مورد توجه و حمایت قرار گیرند و ادارات و سازمان هایی که مطالبه می کنند از بخش خصوصی نظیر تأمین اجتماعی سهل و راحت و با دید حمایتی به این واحدها نگاه کنند.

    در ادامه رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن قزوین اظهار داشت: دولت یازدهم برنامه و هدفگذاری خوبی برای رفع مشکلات داشته است، اما مشکلاتی وجود دارد که مربوط به بخشی نگری و نگاه های جزیره ای است که مشکلات فراوانی را نصیب صنعت و تولید کرده است.

    علی زمانی عنوان کرد: امروز دولت برنامه ریزی خوبی را برای راه اندازی 10 هزار واحد در کل کشور دارد و سهمی نیز برای استان قزوین در نظر گرفته شده است ولی همچنان بانک ها به دنبال گرفتن وثیقه از واحدها هستند در حالی که دیگر وثیقه ای باقی نمانده است.

    وی تأکید کرد: اگر هم واحدی موفق شود برای دریافت وام های 18 درصد همین امر نیز 2 برابر نرخ تورم کشور است و خیلی توجیه اقتصادی ندارد و باید مالیات های کشور را نیز به این حوزه اصافه کنیم که بیشتر بر دوش صنعت سنگینی می کند.

    رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن قزوین افزود: با توجه به هزینه های مختلف، تولید خیلی توجیه اقتصادی ندارد و باید قیمت تمام شده تولید را در کشور کاهش دهیم و در این حوزه موضوع دیگر قاچاق کالا است که بار سنگینی را متوجه تولید داخلی می کند.

    وی خاطر نشان کرد: ما در اقتصاد مقاومتی شاهد تلاش های بی وقفه مسئولان و دولت هستیم ولی باید بدانیم با گذاشتن این جلسات مشکل همچنان باقی است و وضعیت صنعت در جایگاهی که باید باشد، نیست.

    زمانی یادآور شد: ما امروز نیاز داریم که جایگاه و اعتبار برای بخش خصوصی قائل شوند زیرا شاه کلید اقتصاد مقاومتی میدان دادن به بخش خصوصی و اعتماد به این بخش است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو