مدیران خودروعصر اعتبار

در سال جاری؛

مصرف برق در استان همدان ۳۴ درصد افزایش یافته است

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت که میزان مصرف برق استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش یافته است.

مصرف برق در استان همدان ۳۴ درصد افزایش یافته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، "شیرزاد جمشیدی" روز شنبه افزود: با توجه به گرمای زودرس هوا و کاهش شدید بارندگی ، نوعی عدم توازن در روند تولید و مصرف انرژی برق ایجاد شده است.

    وی با اشاره به کاهش چشمگیر بارندگی ها در سال آبی جاری، اظهار داشت: این امر منجر به کاهش 50 درصدی حجم آب ورودی سدها شده است.

    وی گفت: با توجه به اینکه بخشی از برق کشور از طریق منابع آبی تامین می شود، کمبود بارش‌ها منجر به کاهش تولید حدود سه هزار و 500 مگاوات ساعت برق از این طریق شده و از سوی دیگر نیز تعدادی از نیروگاه‌ها در دست تعمیرند که با توجه به گرمای زودرس هنوز وارد مدار نشده اند.

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه 2 هزار مگاوات مصرف نیز برای ماینرها در کشور پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: در استان همدان نیز برای مصرف ماینرها 6 مگاوات پیش‌بینی شده است.

    وی با اشاره به اینکه این اتفاقات باعث بر هم خوردن تعادل بین تولید و تقاضا شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان مصرف افزایشی است اما میزان تولید به دلایل فوق دچار مشکل شده است، برای کنترل مصرف نیازمند مدیریت اضطراری بار هستیم.

    جمشیدی گفت: در استان همدان بارندگی‌ها نسبت به دوره بلندمدت 30 درصد کاهش داشته و از ابتدای مهر ماه سال گذشته تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 44 درصد کاهش داشته است.
    وی با بیان اینکه دمای هوای استان نیز نسبت به بلند مدت سه درجه افزایش یافته است، افزود: با توجه به این امر مصرف برق استان همدان در 2 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد رشد دارد.
    جمشیدی با اشاره به اجرای طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف در تعرفه‌های مختلف، تصریح کرد: از جمله این طرح‌ها انعقاد قرارداد با مشترکین صنعتی و کشاورزی است که سهمیه اعلامی استان در این زمینه عقد قرارداد بیش از 100 مگاوات با مشترکین است.
    به گفته وی، مشترکین در این طرح با انعقاد قرارداد در ساعات پیک بار به کمک شرکت توزیع می آیند و ما نیز تخفیف‌هایی در بهای برق مصرفی آنها اعمال می کنیم؛ برای مثال کشاورزان با خاموش کردن چاه‌های خود به مدت 4 ساعت در پیک بار از پرداخت تمام بهای برق مصرفی ماهیانه خود معاف هستند.

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه تاکنون برق هیچ یک از مراکز درمانی و مراکز حساس قطع نشده است، گفت: برای ایجاد توازن بین مصرف و تولید در استان از راهکارهایی چون تعدیل روشنایی معابر شهری و بین شهری و پارک‌ها، برخورد قاطع با دارندگان ماینرها و تولیدکنندگان رمز ارزهای غیرمجاز و کنترل مصرف برق در ادارات استفاده شده است.

    وی یادآور شد: بر اساس برآورد شرکت توانیر حدود 6 مگاوات ساعت در همدان تولید رمزارز وجود دارد که تاکنون یک هزار و 818 رمزارز غیرمجاز که معادل 3.3 مگاوات برق مصرف می‌کردند، در استان کشف شده است.
    جمشیدی با اشاره به میزان مصرف انرژی در تعرفه‌های مختلف در استان همدان عنوان کرد: میزان مصرف ما در بخش خانگی 34 درصد، تجاری هفت درصد، ادارات هفت درصد، صنایع 13 درصد، کشاورزی 33 درصد و معابر نیز 2 درصد است.
    وی افزود: با مقایسه میزان مصارف در تعرفه‌های مختلف با مدت مشابه سال گذشته شاهد بیشترین رشد در تعرفه کشاورزی با 206 درصد افزایش هستیم.
    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در سایر مصارف نیز 21 درصد رشد داشته‌ایم، گفت: در بخش صنعتی نیز 19 درصد و در بخش اداری 13 درصد افزایش داشته‌ایم که امسال در مجموع کل تعرفه‌ها 34 درصد رشد مصرف برق در استان را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو