مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با عصر ساختمان عنوان کرد :

اوراق خزانه، نجات بخش بازار مسکن

عصر ساختمان- فروش اوراق خزانه که در اصلاحیه لایحه بودجه آورده شده است؛ هر چند ارتباط مستقیم با بخش مسکن ندارد امادر نهایت منجر به کاهش بدهکاری دولت به پیمانکاران، رونق عملیات عمرانی و راه راه اندازی مجدد کارخانه های تولید کننده مصالح ساختمانی شده و به دنبال آن نقدینگی وارد حوزه ساخت و ساز مسکن می شود.

اوراق خزانه، نجات بخش بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    دولت اخیرا اصلاحیه لایحه بودجه را به مجلس برده تا تکلیف انتشار اوراق بدهی را در روند اجرایی بودجه امسال روشن کند؛ اصلاحیه ای که به دولت اجازه می دهد 40 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی بفروشد تا بدهی های خود را به بانکها و صندوق های بازنشستگی تسویه کند.
    فرج اله رجبی نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است این اصلاحیه منجر به رونق بازار ساخت و ساز مسکن خواهد شد. وی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری «عصر ساختمان» اظهار داشت:  فروش اوراق خزانه که در اصلاحیه لایحه  بودجه اورده شده است ؛ هر چند  ارتباط مستقیم  با بخش مسکن نداردهر چند با بخش مسکن ارتباط مستقیم ندارد امادر نهایت منجر به کاهش بدهکاری دولت به پیمانکاران، رونق عملیات عمرانی و  راه راه اندازی مجدد کارخانه های تولید کننده مصالح ساختمانی شده و به دنبال آن نقدینگی وارد حوزه ساخت و ساز مسکن می شود.
    رجبی ادامه داد: در بررسی لایحه اصلاحیه بودجه 95 اوراق خزانه یا اوراق رهنی باید مورد تاکید قرار گیرد و این بخش از لایحه را باید در مجلس احیا کنیم.شخصا با  تعداد زیادی از پیمانکاران بخش دولتی صحبت کرده ام و آن ها از این موضوع استقبال کرده اند.
    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: یکی از موضوعات مهم این است که بتوان برای بخش مسکن نقدینگی ایجاد کرد.در اصلاحیه قانون بودجه ،تامین سرمایه بانک ها نیز مطرح شده که که باید مورد بازنگری مجدد قرار گیرد.هر گونه رونقی در حوزه عمران و پروژه های عمرانی به طور غیر مستقیم با این اصلاحیه در ارتباط است.
    وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص لایحه توسعه ای بانک مسکن اظهار داشت: این لایحه هنوز در دستور کار مجلس قرار ندارد و بع د از تعطیلات مجلس ممکن است ابلاغ شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار