مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

بناهای تاریخی میدان مرکزی انزلی بازسازی می شوند

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از آغاز بازسازی ابنیه های تاریخی اطراف میدان امام خمینی(ره) بندرانزلی در دو هفته آینده خبر داد.

بناهای تاریخی میدان مرکزی انزلی بازسازی می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، رضا علیزاده روز یکشنبه در حاشیه جلسه بررسی بازسازی ساختمانهای تاریخی میدان امام خمینی(ره) اظهار کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده پس از تعیین پیمانکار مورد تایید میراث فرهنگی تا دو هفته آینده کار تجهیز کارگاه و مرمت ساختمان بانک ملی به عنوان اولین ابنیه، در دستورکار قرار می گیرد.
    وی به بازسازی ساختمان تاریخی هلال احمر و بررسی طرح های پیشنهادی آن اشاره و افزود: مکاتبات و رایزنی های مختلف در خصوص نحوه بازسازی ساختمان هتل تهران نیز انجام شده است.
    علیزاده یادآورشد: با توجه به تهیه طرح و نقشه اولیه بازسازی ساختمانهای مجاور پل قدیم انزلی توسط شهرداری و تطبیق آن با ضوابط میراثی ، احیای این بخش از ساختمانهای مخروبه و تاریخی شهر نیز در دستور کار قرار دارد.
    وی تاکید کرد: بافت تاریخی میدان امام(ره) بندرانزلی به عنوان حلقه ای است که برج ساعت و بناهای مختلف در آن قرار دارد و در تمامی شهرهای دارای بافت تاریخی براساس مبنای تعریف شده در شعاع حلقه ها و با کدهای ارتفاعی مختلف در طرح تفصیلی و طرح جامع عمل می شود.
    علیزاده سختگیری های سازمان میراث فرهنگی در خصوص بناهای تاریخی را به عنوان انتظار مردم از این سازمان در راستای حفظ این ابنیه ها دانست و تصریح کرد: طرح ادعا در خصوص برداشته شدن برج ساعت انزلی و مواردی از این دست باید با نظر مردم مطرح و اجرا شود چرا که این بناها سالها به دست مردم حفاظت شده و امروز میراث فرهنگی به عنوان نماینده دولت و امین مردم درحفظ ابنیه های تاریخی است .
    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در خصوص تعریض خیابان 30 متری در جهت کاهش بار ترافیکی شهر گفت: این خیابان و بلوار قدس در فهرست آثار ملی ثبت شده و هر اقدام فنی در خیابان 30 متری باید منطبق با ضوابط میراث فرهنگی باشد.
    به گزارش خبرنگار ایرنا بناهای تاریخی اطراف میدان مرکزی شهر ساحلی انزلی واقع در شمال غرب استان گیلان، بعنوان نمادی از میراث فرهنگی و هویت مردمان این دیار در حال تخریب و نابودی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی