مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه شورای شهرستان تهران مطرح شد:

بررسی طرح جامع حریم تهران

شورا بدون اختیارات نمی تواند کار کند

عصر ساختمان- در آخرین جلسه شورای شهرستان تهران موضوعاتی مانند طرح آبرسانی به روستاهای اطراف تهران، بررسی طرج جامع حریم در شورای علی معماری و شهرسازی و اختیارات شورا مطرح شد.

بررسی طرح جامع حریم تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان تهران درصحن شورای شهر تهران با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

    احمد مسجد جامعی، رئیس شورای شهرستان تهران در این جلسه از تحویل طرح آب رسانی روستای همسین واقع در حریم منطقه 13 خبر داد و گفت: تهیه این سند که مورد تائید مسئولین شهری است به عنوان کاری ارزشمند به شمار می رود و می توان از آن در سایر روستاها نیز استفاده کرد.

    ابوالفضل میر رفیع، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه در قالب تذکری اظهار داشت: بر اساس مقررات، بودجه تحت عنوان جرایم رانندگی به دهیاری ها تخصیص داده می شد که دهیاری اقدامات موثر فراوانی را با این بودجه انجام می داد.

    وی ادامه داد: متاسفانه این اقدام با نگاهی سلیقه ای تغییر کرده و راهنمایی رانندگی عنوان می کند که برای صرف این بودجه راسا با پیمانکار وارد قرار داد می شود که این اقدام در واقع کاهش اختیارات مدیریت های محلی است.

    وی خواستار پیگیری شورای شهرستان برای بازگرداندن این موضوع به رویه سابق شد.

    پرویز سروری عضو شورای شهرستان تهران نیز بر لزوم پیگیری این موضوع تاکید کرد و گفت: اگر اختیارات از شورا گرفته شود، پس شورا چگونه باید وظایف خود را انجام دهد.

    وی با بیان اینکه نمی توان مسئولیت را به کسی داد اما اختیارات را از وی گرفت تاکید کرد: اینگونه اقدامات در واقع اقداماتی تمرکز گرا هستند و شکل خوبی ندارد.

    در ادامه این جلسه مهدی چمران، عضو شورای شهرستان تهران از تهیه طرح جامع حریم خبر داد و گفت: شورای شهر تهران از دوره سوم به دنبال تعریف طرح جامع حریم بود و به همین منظور مشاوری انتخاب شد.

    وی ادامه داد: این مشاور پس از سه سال بررسی و کار کارشناسی طرح خود را آماده کرد که برای تصویب به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شده است.

    چمران با بیان اینکه تاکنون دو جلسه برای بررسی این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی برگزار شده است تصریح کرد: این طرح حاوی دستورالعمل هایی است که می تواند بسیاری از مشکلات موجود در حریم شهر تهران را برطرف کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو