مدیران خودروعصر اعتبار

هاشمی مطرح کرد؛

عدم خریداری املاک موجود در حریم ریلی توسط راه‌آهن

شهردار منطقه برای ساماندهی طرحی ارائه کند

عصر ساختمان- رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداری نمی‌تواند اجازه ساخت و ساز مجدد را به املاک موجود در حریم ریلی دهد و راه آهن هم برای خرید قصدی ندارد.

عدم خریداری املاک موجود در حریم ریلی توسط راه‌آهن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به عبور خط راه آهن تهران-مشهد از محله نازی‌آباد و بازدید اخیر او از این منطقه اظهار کرد: در گذشته اطراف این خطوط کاربری مسکونی وجود نداشت و در طول 10 سال اخیر به دلیل پایین بودن نرخ زمین، ساخت مسکن هم انجام شده است.

    وی ادامه داد: بعد از ساخت و سازهای فراوان، قانون حریم ریلی تصویب شد و بخشی از این املاک متاسفانه در حریم قرار گرفته‌اند که در شهر تهران یک تناقضی وجود دارد و آن این است که در این موقع شهرداری تهران باید ملک افراد را خریداری کند یا راه‌آهن؟

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این تناقض موجب عدم تصمیم‌گیری قطعی شده و اهالی دچار مشکل شدند، همچنین شهرداری نمی‌تواند اجازه ساخت و ساز مجدد بدهد، زیرا در حریم ریلی است و از آن طرف هم راه آهن برای خرید قصدی ندارد.

    هاشمی افزود: تناقض باعث شده که در اطراف حریم‌های ریلی پایتخت مشکلاتی ایجاد شود، چند روز گذشته بنده از این منطقه بازدید داشتم و مقرر شد که شهرداری تهران مجددا آن را پیگیری کند و با شرکت راه‌آهن به توافق برسد.

    وی گفت: من پیشنهاد دادم که با یک طرح جدید شهرسازی، این املاک را خریداری کنند، لذا تصمیم بر آن شد که شهرداری منطقه طرحی را ارائه و در شهرداری مطرح کند و حتی اگر لازم بود شورای اسلامی شهر تهران هم دخالت می‌کند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این طرح شهرسازی تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری ارائه می‌شود، تصریح کرد: باید ببینیم شهرداری آن منطقه این مسئله را چه مقدار جدی می‌گیرد، اما به هر حال ما آمادگی کامل داریم و متاسفانه تا امروز هم طرحی از آن‌ها مشاهده نکرد‌ه‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو