مدیران خودروعصر اعتبار

فاز دوم مرمت قلعه زائرخضرخان اهرمی امسال بهره برداری می شود

عصر ساختمان- معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری استان بوشهر گفت: با تامین اعتبار از سوی منابع ملی و استانی تا پایان سال جاری فاز دوم پروژه مرمت قلعه زائرخضرخان اهرمی امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

فاز دوم مرمت قلعه زائرخضرخان اهرمی امسال بهره برداری می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، نصرالله ابراهیمی روز یکشنبه در بازدید فرماندار تنگستان از قلعه زائرخضر خان اهرمی افزود: این اثر یکی از قلعه های تمام خشتی در استان بوشهر است که از نظر طراحی و مصالح به کار رفته منحصر به فرد است.
    وی بیان کرد: در سال های اخیر با توجه به تخصیص نیافتن اعتبار لازم عملیات مرمت قلعه زائرخضرخان اهرمی طولانی شد.
    ابراهیمی اضافه کرد: از دیگر برنامه های احیای آن واگذاری به بخش خصوصی با کاربری توریستی است که از طرق صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی در حال پیگیری است.
    معاون میراث فرهنگی استان بوشهر ادامه داد: از دیگر پروژه های شهرستان تنگستان ساماندهی موزه شهید رئیسعلی دلواری، تعین حریم تپه گل پختی و دیگر آثار تاریخی شهرستان، ساماندهی آبگرم میر احمد و دهکده گردشگری دلارام از دیگر پروژه های اداره کل میراث فرهنگی در شهرستان تنگستان است که برای تامین اعتبار درسال جاری به فرمانداری پیشنهاد شده است.
    فرماندار تنگستان بوشهر گفت: ادامه عملیات مرمت قلعه زائرخضرخان اهرمی ضروری است به همین دلیل باید هرچه زودتر تعیین تکلیف، تکمیل فاز دوم مرمت این بنا و تامین اعتبار از سوی منابع استانی باید انجام شود.
    عادل دهدشتی افزود: جایگاه این اثر تاریخی در مبارزه مردم تنگستان علیه استعمار و در زمان حاضر به عنوان مرکز کانون فرهنگی اجتماعی برای نسل امروز مهم تلقی می شود.
    وی یادآور شد: مرمت و احیای بنای تاریخی قلعه زائرخضرخان اهرمی نقش اساسی در توسعه گردشگری شهرستان تنگستان دارد از این رو فرمانداری تمام تلاش خود مبنی بر تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه را در سال جاری انجام می دهد.
    قلعه زائر خضر خان (کلات اهرم) مربوط به اواخر دوره قاجار است و در شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بر فراز تپه ای در شمال غربی شهر واقع شده و این اثر در تاریخ 27 مرداد 1377 با شمارهٔ ثبت 2098 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو