مدیران خودروعصر اعتبار

روند تکمیل مسکن مهر همچنان کند است

۱۰۰ میلیارد تومان دولت به پروژه‌ها نرسید

عصر ساختمان:در حالی که مسئولان وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو عنوان می‌کنند دولت به تازگی تزریق نقدینگی برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر را کلید زده است و ۱۰۰ میلیارد تومان از ۵۰۰ میلیارد تومان وعده‌شده را پرداخت کرده است، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که تکمیل این واحدها لاک‌پشتی است.

روند تکمیل مسکن مهر همچنان کند است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، وعده اختصاص اعتبار 2000 میلیارد تومانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که از سال گذشته برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر داده شد، حدود دو ماه است که رنگ واقعیت به خود گرفته بود و ظاهرا دولت 100 میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر تزریق کرده بود، اما گزارشها حاکی از این است که مشخص نیست، این مبلغ به کدام یک از پروژه ها تزریق شده است و آیا این مبلغ باز هم در جای دیگری غیر از تامین خدمات زیربنایی هزینه شده است.

    اگر چه ماهها بود که مسئولان بلندپایه وزارت نیرو با بی‌تفاوتی مستمر توجهی به تامین خدمات زیربنایی این واحدها نمی‌کنند اما به گفته امیرکمالی نماینده تام الاختیار وزیر نیرو به تازگی دولت 100 میلیارد تومان پول برای تکمیل هر چه سریعتر واحدهای مسکن مهر تزریق کرده است و تا پایان امسال نیز 400 میلیارد تومان دیگر برای همین منظور پرداخت می کند.

    یک مقام مسئول دولتی در مورد ورود 100 میلیارد تومان پول برای تکمیل واحدهای مسکن مهر که خدمات زیربنایی ندارند گفت: مشخص نیست این مبلغ به کدام پروژه‌ها اختصاص یافته است و ما که ندیده ایم.

    اواسط شهریور ماه سال 93 بود که جلسه‌ای برای تأمین خدمات زیربنایی مسکن مهر با حضور مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.

    در این جلسه نوبخت به جهانگیری و سایر مسئولان ارشد وزارتخانه‌ها قول داد دولت 700 میلیارد تومان و وزارت نیرو 300 میلیارد تومان برای تأمین خدمات زیربنایی مسکن مهر تا پایان شهریور 93 پرداخت کنند، البته در این جلسه قول داده شد تا 1000 میلیارد تومان دیگر هم در شش ماهه دوم سال 93 اختصاص یابد.

    با گذشت بیش از یک سال از این وعده ها این قول‌ها تنها با تزریق 100 میلیارد تومان عملی شده است، هر چند با این پولها و وعده هایی که برای ردیف اختصاصی بودجه در سال 95 داده شده باز هم به نظر می رسد، مسئولان وزارت نیرو همچنان از تامین آب،برق و فاضلاب واحدهای مسکن مهر شانه خالی کنند.

    از طرفی نبود همت و قاطعیت از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر باعث شود، در ماههای آتی سازندگان مسکن مهر باز هم ساز گرانی مسکن مهر را مجددا کوک کنند.

    * 400 هزار مسکن مهر فاقد انشعاب آب،برق،فاضلاب و گاز

    گزارشها حاکی از این است که در حال حاضر 220 هزار و 388 واحد مسکونی فاقد انشعاب فاضلاب، 136 هزار و 737 واحد مسکونی مهر فاقد انشعاب آب،147 هزار و 408 واحد مسکونی فاقد انشعاب برق و 212 هزار و 341 واحد مسکونی فاقد انشعاب گاز هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو