مدیران خودروعصر اعتبار

بازار خاموشی روشی برای فروش برق به خانوارها

عصر ساختمان- سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص پیشنهاد جدید مجلس شورای اسلامی برای فروش برق توضیحاتی را ارائه داد.

بازار خاموشی روشی برای فروش برق به خانوارها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به طرح جدید مجلس شورای اسلامی که براساس آن افرادی که نیاز به برق ندارند و می‌توانند برق خود را به کسانی که برق ندارند بفروشند، گفت: در واقع این مکانیزم بدین منظور است که کسانی که به برق بیشتری در زمان پیک نیاز دارند، اقدام به خرید برق از مصرف‌کننده حقیقی و حقوقیِ تجاری و صنعتی می‌کنند.

    او ادامه داد: در حال حاضر این موضوع هنوز جایی مطرح نشده  و باید به طور معمول بررسی شود و قطعا پس از تصویب به مرحله اجرا در خواهد آمد.

    سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: هنوز این موضوع به وزارت نیرو ابلاغ نشده است و به طور کل اگر نظرات خوب و مطلوبی در زمینه‌های مختلف باشد، قطع یقین ما از آن استقبال می‌کنیم.

    رجبی مشهدی  در ادامه با اشاره به اینکه 10 هزار مگاوات از ظرفیت تولید نیروگاه‌های کشور مربوط به نیروگاه‌های برق آبی است که در پیک و اوج مصرف بار به تولید برق کمک می‌کنند، تصریح کرد: این بخش امسال با این کم بارشی به حدود 6 هزار مگاوات تخمین زده شده است. 4 هزار مگاوات کسری خواهیم داشت و برای جبران آن برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است، برای هر استان سقفی را پیش بینی کرده‌ایم که باید رعایت شود.

    او با اشاره به اینکه همکاری همه مشترکان و کاهش مصارف غیر ضروری به خصوص در دستگاه‌های اجرایی و ادارات باید اتفاق بیفتد تا سال بدون خاموشی را داشته باشیم، افزود: اما این کار بسیار سخت است و نیاز است تا همه دستگاه‌های اجرایی و استانداران کمک کنند تا این دوره گرم را با تأمین برق پایدار بتوانیم پشت سر بگذاریم.

    سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه تابستان امسال کمبود تولید برق خواهیم داشت، گفت: در صورت همکاری خاموشی برنامه ریزی نشده در تابستان نخواهیم داشت.

    او با اشاره به اینکه همکاری همه مشترکان و کاهش مصارف غیر ضروری به خصوص در دستگاه‌های اجرایی و ادارات باید اتفاق بیفتد تا سال بدون خاموشی را داشته باشیم، گفت: ولی این کار بسیار سخت است و نیاز است تا همه دستگاه‌های اجرایی و استانداران کمک کنند تا این دوره گرم را با تأمین برق پایدار بتوانیم پشت سر بگذاریم.

    سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه تابستان امسال کمبود تولید برق خواهیم داشت، افزود: در صورت همکاری، خاموشی برنامه ریزی نشده در تابستان نخواهیم داشت.

    گفتنی است، چندی پیش  مالک شریعتی‌نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از راهکار جدید برای فروش برق خبر داد و گفت: بازار خاموشی روشی است که می‌توان برای عبور از زمان پیک تابستان به کار بست. بازار خاموشی زیرساخت‌هایی نیاز دارد از جمله اینکه کنتور‌ها هوشمند شوند و زیرساخت بازار فراهم شود، وزارت نیرو هم از این پیشنهاد مجلس استقبال کرده و ما منتظریم که نتیجه را ببینیم تا بتوانیم از این روش جهت صفر شدن خاموشی استفاده کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو