مدیران خودروعصر اعتبار

مرکز آمار اعلام کرد؛

افت ۲۵ درصدی صدور پروانه ساختمان

عصر ساختمان- مرکز آمار ایران با اعلام کاهش ۲۵.۱ درصدی تعداد پروانه‌های ساختمانی در تهران و کاهش ۱۹.۹ درصدی در کشور، از درخواست ۹۳.۷ درصدی تقاضای ساخت واحدهای ۵ طبقه و بیشتر در تهران خبر داد.

افت ۲۵ درصدی صدور پروانه ساختمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از خبرگزاری مهر، مرکز آمار ایران نتایج اطلاعات پروانه های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری های کشور در زمستان 1394 را منتشر کرد. بر پایه این گزارش، در زمستان سال 1394، تعداد 1810 پروانه ساختمانی توسط شهرداری تهران صادر شده که نسبت به فصل گذشته حدود 4 درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 25.1 درصد کاهش داشته است.

    این تعداد پروانه حدود 4.7 درصد از کل پروانه های ساختمانی کشور را تشکیل می دهد. از کل پروانه های صادر شده 8 پروانه (0.4 درصد) مربوط به افزایش بنا و 1802 پروانه (99.6 درصد) مربوط به احداث ساختمان بوده که پروانه های صادر شده برای احداث ساختمان نسبت به فصل گذشته حدود 4.1 درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 25.1 درصد کاهش داشته است.

    تعداد واحدهای مسکونی پیش بینی شده در پروانه های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران در زمستان سال 1394 بالغ بر 13542 واحد بوده که نسبت به فصل گذشته حدود 15.7 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 30.2 درصد کاهش داشته است.

    این تعداد واحد مسکونی، 14.6 درصد از واحدهای مسکونی پیش بینی شده در پروانه های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری های کشور را تشکیل می دهد. با توجه به تعداد پروانه های صادر شده برای احداث ساختمان در شهر تهران، متوسط تعداد واحد مسکونی در پروانه های احداث ساختمان 7.5 واحد و در پروانه های احداث ساختمان مسکونی نیز 7.8 واحد بوده است.

    از مجموع پروانه های صادره برای احداث ساختمان های مسکونی، 0.3 درصد برای احداث ساختمان های یک طبقه، 0.1 درصد برای احداث ساختمان های دو طبقه، 1.3 درصد برای احداث ساختمان های سه طبقه، 4.7 درصد برای احداث ساختمان های چهار طبقه و 93.7 درصد برای احداث ساختمان های پنج طبقه و بیشتر بوده است.

    پروانه های صادر شده برای احداث ساختمان های مسکونی بر حسب نوع اسکلت و مصالح عمده به کار رفته در بنای آنها نشان می دهد که 31.4 درصد این پروانه ها برای احداث ساختمان های اسکلت فلزی و 68.4 درصد برای احداث ساختمان های بتون آرمه و 0.2 درصد برای احداث ساختمان های با سایر مصالح بوده است.

    در زمستان سال 1.94، تعداد 38498 پروانه ساختمانی توسط شهرداری های کشور صادر شده که نسبت به فصل گذشته حدود 52.3 درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 19.9 درصد کاهش داشته است. از کل پروانه های صادر شده 3443 پروانه (8.9 درصد) مربوط به افزایش بنا و 35055 پروانه (91.1 درصد) مربوط به احداث ساختمان بوده که پروانه های صادر شده برای احداث ساختمان نسبت به فصل گذشته حدود 53.6 درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 19.3 درصد کاهش داشته است.

    از مجموع پروانه های صادره برای احداث ساختمان های مسکونی، در حدود 34.3 درصد برای احداث ساختمان های یک طبقه، 26.4 درصد برای احداث ساختمان های دو طبقه، 13.6 درصد برای احداث ساختمان های سه طبقه، 9 درصد برای احداث ساختمان های چهار طبقه و 16.7 درصد برای احداث ساختمان های پنج طبقه و بیشتر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو