مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار تنگستان:

اعتبار لازم برای مرمت قلعه کلات اهرم تأمین می‌شود

عصر ساختمان- فرماندار تنگستان گفت: اعتبار لازم برای مرمت قلعه کلات اهرم از منابع ملی و شهرستانی تأمین می‌شود.

اعتبار لازم برای مرمت قلعه کلات اهرم تأمین می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمن»به نقل از فارس از تنگستان، عادل دهدشتی ظهر امروز به‌ اتفاق معاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان و بخشدار مرکزی تنگستان در بازدید از قلعه کلات اهرم اظهار داشت: در سال جاری برای مرمت و بازسازی این قلعه که دژ مستحکم استقامت در برابر استعمار بوده، اعتبار لازم از محل منابع ملی  و شهرستانی تأمین می‌شود و امیدواریم در سال آینده شاهد بهره‌برداری از این مجموعه برای استفاده و بازدید عموم باشیم.

    فرماندار تنگستان تصریح کرد: قلعه کلات و سایر آثار تاریخی تنگستان بیانگر مبارزات و ازخودگذشتگی‌های شجاعانه مبارزان این خطه در برابر متجاوزین بوده و نشانه‌ای از روحیه ضداستعماری مردم دلیر تنگستان است.

    وی ادامه داد: از شهرداری اهرم می‌خواهیم طرح توجیهی خود را برای نگهداری از این مجموعه تاریخی ارائه دهد تا پس از بهره‌برداری شاهد استفاده مطلوب بازدیدکنندگان، حفاظت و نگهداری بهینه این بنا باشیم.

    به گزارش فارس، قلعه زائر خضرخان اهرمی (کلات) مربوط به اواخر دوره قاجار و در شهر اهرم واقع است که بر فراز تپه‌ای در شمال غربی شهر واقع شده است.

    این اثر در تاریخ 27 مرداد 1377 با شمارهٔ ثبت 2098 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

    این قلعه در زمان حمله انگلستان به ایران مورد حمله متجاوزان انگلیسی قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی