مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان:

کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمان برگزار می‌شود

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمان آذرماه امسال برگزار می‌شود.

کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمان برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از تسنیم از کرمان، محمود وفایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری وشهرسازی ایران و به منظور بازشناسی تاریخ و شهرسازی استان‌ها، با همکاری مراکز علمی و دانشگاه‌ها و سایر نهادها کنگره‌های استانی پیش از کنگره ملی برگزار می‌شود.

    وی تصریح کرد: براین اساس کنگره تاریخ معماری وشهرسازی استان کرمان نیز در آذرماه امسال برپا می‌شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان دارای ظرفیت‌های ارزشمند تاریخی، فرهنگی و گردشگری است که باید در این کنگره مورد توجه بیشتر قرار می‌گیرد، اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری استان در مسیر توسعه استان و جذب هرچه بیشتر گردشگر استفاده شود، چنانکه در چندسال اخیر شاهد افزایش 30 درصدی گردشگران خارجی در استان کرمان بوده‌ایم.

    وفایی با تاکید کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمان هشت محور تعیین شده است، بیان کرد: محورهایی که از سوی کنگره ملی معرفی شده حوزه‌های فرهنگی-طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب وکشاورزی، میراث فرهنگی نا ملموس ،راه‌های فرهنگی وعناصر وابسته است.

    وی با بیان اینکه در آینده نزدیک فراخوان این کنگره استانی اعلام می‌شود، ادامه داد : مقالات ارسالی به این کنگره به عنوان کتاب مجموعه مقالات کنگره معماری وشهرسازی چاپ می‌شود و مقالات برگزیده به کنگره ملی ارسال می‌شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: هیئت علمی این کنگره با همکاری دانشگاه‌های باهنر و آزاد و هیئت اجرایی نیز توسط اداره کل میراث فرهنگی استان راه‌اندازی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو