مدیران خودروعصر اعتبار

سود بالای سرمایه گذاری در بخش مسکن باعث فرار سرمایه از امور مولد شده است

عصر ساختمان- عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با انتقاد از وضعیت فعلی بازار و رکود موجود در آن،گفت:هدایت سرمایه ها به سمت بورس و مشارکت در پروژه های مولد بی تردید پادزهری اساسی برای معضل و مشکل اشتغال نسل جوان است.

سود بالای سرمایه گذاری در بخش مسکن باعث فرار سرمایه از امور مولد شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از خبرگزاری خانه ملت،سیدمحسن علوی با بیان اینکه یکی از موانع بر سر راه سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی و مولد موضوع «ملک و زمین» است،گفت: امروزه ایمن ترین و سود آورترین سرمایه گذاری خرید ملک و زمین بوده که داری ریسک بسیار پایین و سودآوری تضمین شده تری نسبت به سایر حوزه های اقتصادی برخوردار است.

    نماینده مردم لامرد و مهر درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وضعیت کنونی خرید و فروش ملک و زمین به گونه ای شده که بدون این که تولیدی صورت پذیرد و اشتغال حاصل شود؛صرفا با افزایش حبابی قیمت زمین ،سود سرشاری عاید سرمایه دار می شود؛از این رو دولت وظیفه دارد با اخذ تمهیدات لازم سرمایه های مردمی را به سمت پروژه های عمرانی ،تولیدی و با هدف اشتغال زایی هدایت کند.

    امنیت سرمایه گذاری در بخش ملک و زمین تهدیدی برای سرمایه گذاران در حوزه های مولد اقتصادی است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه امنیت سرمایه گذاری بر روی زمین تهدیدی برای سرمایه گذاران در حوزه های مولد اقتصادی است،تصریح کرد:باید با محدود سازی میزان تملک زمین،مسکن اشخاص حقیقی و حقوقی و اخذ مالیات بالا بر مازاد از سقف مجاز تملک اراضی،سرمایه ها را به سمت بورس و مشارکت در پروژه های مولد هدایت کرد.

    وی ادامه داد:هدایت سرمایه ها به سمت بورس و مشارکت در پروژه های مولد بی تردید پادزهری اساسی برای معضل و مشکل اشتغال نسل جوان است.

    ضرورت تزریق منابع بانک ها به پروژه های عمرانی و تولیدی با رویکرد برطرف کردن مطالبات جامعه

    علوی،تاکید کرد: منابع مالی بانک ها باید به جای پرداخت های خرد در حوزه غیرضروری به پروژه های عمرانی و تولیدی با رویکرد برطرف کردن مطالبات جامعه از حاکمیت اختصاص یابد.

    این نماینده مردم درمجلس دهم،با بیان اینکه پرداخت های خرد ثمره ای جز هدررفت منابع ندارد،گفت:در بسیاری از موارد به دلیل عدم توانایی در  بازپرداخت مبلغ وام شاهد مستهلک شدن منابع و افزایش نقدینگی در جامعه بوده ایم؛ از این رو بی تردید اصلاح نظام بانکی یکی از ضروریات اقتصاد مقاوتی است .

    عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اقتصاد ایران به سه دلیل نیاز به ایجاد اشتغال دارد، افزود: در مقیاس بزرگ، ارتقای سطح رفاه خانوارها و بهبود موقعیت نسبی اقتصاد کشور در منطقه پیرامونی، نیازمند دستیابی به رشد اقتصادی بالا و پایدار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو