مدیران خودروعصر اعتبار

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان خبر داد:

طراحی سرشماری اینترنتی عمومی نفوس و مسکن در ایران

عصر ساختمان- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان از طراحی ابداعی محققان ایرانی برای سرشماری اینترنتی عمومی نفوس و مسکن در پاییز امسال در کشور خبر داد.

طراحی سرشماری اینترنتی عمومی نفوس و مسکن در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، وحید طیفوری عصر امروز در جلسه مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان همزمان با سراسر کشور در پاییز امسال اظهار کرد: سوم تا 24 مهرماه امسال سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن در گیلان اجرا می‌شود.

    وی به پیش‌نیاز اجرای سرشماری اینترنتی اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین پیش‌نیاز در سرشماری اینترنتی وجود فایل نشانی در کشور و مطلع بودن خانوار از نشانی دقیق خود و کد پستی است.

    معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه کشورهای استفاده کننده از سرشماری اینترنتی مجهز به سیستم یونیک آدرسی هستند، تصریح کرد: تاکنون امکان مذکور در ایران فراهم نشده اما کارشناسان و محققان ایرانی نمی‌توانند به‌راحتی امکان استفاده از اینترنت در سرشماری را کنار بگذارند.

    طیفوری از راه حل ابداعی طراحی شده به منظور اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور خبر داد و بیان کرد: طراحی مذکور در طرح آزمایش سرشماری 1394 آزمایش شده و نتایج حاکی از موفقیت آن است.

    وی به آزمایش سرشماری اینترنتی در ایران در سال 94 اشاره کرد و گفت: در آزمایش مذکور به دلیل فنی امکان استفاده از تبلیغات در حوزه‌های آزمایشی برای سرشماری اینترنتی وجود نداشت بنابراین کار بدون تبلیغات انجام شده است.

    معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان خاطرنشان کرد: در روش مذکور عضو خانواده به مراجعه به سایت سرشماری پس از تکمیل فرم خانوار خود در انتهای کار کد آماری دریافت کرده و زمانی که مامور سرشماری به او مراجعه ‌کند، کد را در اختیار مامور می‌گذارد و به این ترتیب مامور با درج کد در تبلت به خانوار بعدی مراجعه می‌کند.

    طیفوری یادآور شد: برطرف کردن معضل دسترسی به خانوارهای غایب با استفاده از روش سرشماری اینترنتی برطرف می‌شود.

    وی با اشاره به نتایج آزمایش سرشماری اینترنتی ایران در سال 94، اظهار کرد: تعداد 3 هزار و 391 خانوار اینترنتی تا مراحل آخر پرسشنامه اینترنتی را تکمیل کردند و موفق به دریافت کد آماری شدند.

    معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، جمعیت متصل به خانوارهای اینترنتی تا مرحله دریافت کد آماری را 11 هزار و 702 نفر اعلام کرد و افزود: تمام خانوارهایی که در آزمایش سال 94 شمارش شدند، 93 هزار و 211 خانوار هستند که سهم خانوارهای تکمیل شده از طریق اینترنت 3.6 درصد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار