مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن:

۲۳ درصد جمعیت شهری کشور در بافت های ناکارآمد زندگی می کنند

عصر ساختمان- معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۲۳ درصد جمعیت شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر کشور در بافت های فرسوده و ناکارآمد ساکن هستند.

۲۳ درصد جمعیت شهری کشور در بافت های ناکارآمد زندگی می کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا با اشاره به فعالیت های بنیاد مسکن در مورد ساماندهی مسکن شهری، اظهارکرد: اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت بر عهده بنیاد مسکن واگذار شده و در اجرای آن از ساز و کار نظام مهندسی کشور استفاده شد.
    وی ادامه داد: از 347 هزار واحد مسکن مهر اجرا شده توسط بنیاد مسکن ، حدود 303 هزار واحد تحویل داده شده و واحدهای باقی مانده را تا پایان سال تحویل می دهیم.
    حق شناس در مورد زیر ساخت های مسکن مهر نیز گفت: تعداد مدارس، مساجد و ساختمان نیروی انتظامی شهرهای 25 هزار نفر احصا شده و در وزارت راه و شهرسازی هم به تصویب رسیده است .
    وی از موافقت سازمان عمران و بهسازی شهری کشور برای واگذاری مقاوم سازی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر به بنیاد مسکن خبرداد و گفت: همچنان که بنیاد مسکن در مناطق روستایی بحث مقاوم سازی را پیگیری می کند، در شهرهای زیر 100 هزار نفر هم با اقدامات ترویجی، خدمات فنی و تسهیلاتی دولت در جهت مقاوم سازی واحدهای مسکونی تلاش خواهد کرد .
    حق شناس اظهارکرد: هر چند در زمینه حاشیه نشینی به صورت مستقیم مسئولیتی بر عهده بنیاد مسکن نیست ولی اقداماتی که برای ساخت و ساز مسکن شهری انجام می دهد در راستای ساماندهی حاشیه نشینی است.
    معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جریان سفر خود به آذربایجان شرقی از طرح های در دست اجرای بنیاد مسکن در شهرستان اهر دیدن کرد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی