در جلسه علنی شورای شهر تهران مطرح شد;

وجود ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی ثبت نشده در شهرداری تهران

عصر ساختمان- عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بدهی‌های ثبت نشده یکی از مشکلات شهرداری است و ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی ثبت‌ نشده شناسایی شده است.

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶:۰۰

وجود ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی ثبت نشده در شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران تقاضای کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر «تحقیق و تفحص از شهرداری تهران پیرامون بدهی 69 هزار میلیارد تومانی» مورد بررسی قرار گرفت.

بهاره آروین در توضیح این درخواست گفت: 17 نفر امضاکننده این طرح در صحن شورای شهر تهران بودند. این طرح طبق قانون به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد و کمیسیون در سه نوبت از شهردار تهران گزارش درخواست کرد.

به گفته سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، بررسی و مقایسه تطبیقی مدیریت کنونی شهرداری در موضوع بدهی‌ها، بررسی بدهی‌های شهرداری اعم از مناطق و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته تا شهریور 96، میزان انطباق این بدهی‌ها با مجوزهای شورای شهر و بررسی مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله موارد درخواست‌شده از شهرداری تهران بود.

وی با بیان اینکه در سالیان گذشته از بابت بدهی‌ها مجموعاً دو مشکل جدی متوجه شهرداری تهران است، گفت: یکی از این مشکلات بدهی‌هایی است که ثبت و ضبط نشده چراکه این 69 هزار میلیارد تومان بدهی حاوی 30 هزار میلیارد تومان بدهی ثبت‌نشده است‌.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: لطمه دیگری که از این بابت به شهرداری وارد شده و باید مورد بررسی قرار گیرد، تاثیر بدهی‌های معوق است. بدهی معوق به معنای از دست رفتن اعتبار شهرداری برای اخذ وام‌های بعدی است.

آروین با اشاره به گزارش 2 صفحه‌ای شهرداری تهران در خصوص بدهی‌ها گفت: از آنجا که به دلیل ماموریت‌های شهرداری این گزارش در اولویت قرار نمی‌گرفت، در کمیسیون برنامه و بودجه مقرر شد شورای شهر تهران به موضوع ورود کند که امیدواریم اعضا با این تصمیم موافقت کنند.

برچسب ها

شهرداری تهرانشورای شهربدهی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا