• ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!
  • ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!
  • ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!
  • ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!
  • ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!
  • ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!
  • ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!
  • ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!
  • ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!
  • ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!
  • ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!
  • ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!
  • ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!
  • ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!
ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!

ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز که انگار متعلق به یک جهان دیگرند!

عصر ساختمان-همه‌ی ما درباره عجایب هفتگانه جهان از زمان‌های قدیم شنیده ایم. اما باور کنید یا نه، ساختمان‌های حتی باشکوه‌تری نیز وجود دارند که سزاوار توجه ما هستند.

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از برترین ها، ما تصمیم داریم تا بفهمیم کدام یک از ساختمان‌های مدرن می‌توانند این لیست را تکمیل کنند و نام آن‌ها در این لیست قرار گیرند. ما با کمی جست و جو توانسته ایم تا تعداد زیادی از آن‌ها را پیدا کنیم! فقط کافی است تا به این ساختمان‌ها نگاه کنید . آن‌ها تصورات ما را با طراحی باورنکردنی خود به هم ریخته اند. تمدن ما باید به این شاهکار‌های معماری مدرن افتخار کند.

14. ساختمان نیلوفر‌های آبی، چین

یکی از سازه‌های شگفت انگیز در چین در شهر ووجین قرار دارد و با عنوان ساختمان نیلوفر‌های آبی، زیباترین منظره را در میان آب به وجود آورده است. این ساختمان که به شکل 3 گل نیلوفر آبی در 3 حالت مختلف است، در یک پارک 4 هکتاری، در منطقه وجین چین واقع شده است. ارتفاع این بنا هفت متر است و حدود 5/3 هکتار مساحت دارد. این مجموعه دارای سه ساختمان است که به یکدیگر متصل هستند و هر یک شبیه یک گل نیلوفر آبی است. این ساختمان دارای یک تونل است که از زیر آب، پارک اطراف ساختمان و ساحل را به ساختمان متصل می‌کند.

13. هتلی باورنکردنی در آلپ

این هتل البته هنوز یک طرح مفهومی است، اما ما نمی‌توانیم از طراحی فوق العاده آن چشم پوشی کنیم. این هتل قرار است در آلپ ساخته شود. سازنده ساختمان «آندری روزژو» است و از چشم انداز چشمگیر کوهستان الهام گرفته شده است. هتل یک صخره ناهموار را در آغوش گرفته است و دارای نمای شیشه‌ای قابل توجهی است.

12. معبد نیلوفر آبی در دهکده باپور، هندوستان

یکی دیگر از بنا‌های بزرگ به شکل گل نیلوفر آبی، شاهکار معماری بهائیان در هندوستان و خانه اصلی پرستش آیین بهائی است. در‌های آن بدون در نظر گرفتن آیینشان برای همه‌ی مردم باز است. 9 درب به سالن مرکزی معبد منتهی می‌شود که نمادی از وحدت همه ادیان است.

11. خانه‌های مکعبی روتردام، هلند

در خیابان Overblaak در روتردام گروهی از 40 خانه وجود دارد. آن‌ها این تصور را ایجاد می‌کنند که تمام دنیا وارونه است. خانه‌ها توسط معمار معروف پیت بلوم و در سال 1984 ساخته شده اند و کلیه دیوار‌ها و پنجره‌ها با زاویه 45 درجه ساخته شده اند. این طراحی نشان دهنده یک دهکده در داخل یک شهر، هر یک از این خانه‌ها نشان دهنده یک درخت، و تمام خانه‌ها با هم یک جنگل را به تماشا می‌گذارند.

10. بنای یادبود اتمیوم در بروکسل، بلژیک

کسانی که این ساختمان را می‌بینند ممکن است فکر کنند این فقط یک مجسمه عظیم ساخته شده از فلز است. با این حال، این بنا یک ساختمان کاملاً برجسته است. با دنبال کردن لوله‌ها می‌توان بین کره‌ها حرکت کرد و به یک موزه علمی یا رستوران رسید. اتمیوم نمایانگر کریستالی از آهن است که با 102 متر ارتفاع و 9 کره‌ی فولادی به یکدیگر وصل شده‌اند. اتمیوم به عنوان نماد معماری نوین بلژیک، قرار بود به مدت 6 ماه سر پا بماند، ولی بیش از 50 سال است که این بنای یاد بود در جای خود باقی‌مانده است.

9. شهر علم و هنر در والنسیا، اسپانیا

این یک نمونه برجسته دیگر از معماری مدرن است و درست در وسط پارکی در والنسیا و روی آب واقع شده است و مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری مدرن این شهر به حساب می‌آید. طراحی واقعاً آینده نگرانه آن نمایانگر اسکلتی از یک جانور خارق العاده را به یاد می‌آورد. این مجموعه شامل 5 ساختمان است: یک میدان، یک سینما، یک پارک، یک موزه علمی و یک پارک اقیانوس شناسی. همچنین بزرگترین آکواریوم اروپا در این مجتمع واقع شده است.

8. مرکز حیدر علی‌اف در باکو، جمهوری آذربایجان

مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف یکی از سازه‌های بی‌نظیری است که با طرح متفاوت و نمای سفید رنگ خود کاملا در شهر باکو خودنمایی می‌کند. این مجموعه سمبلی ارزشمند از پایتخت کشور آذربایجان محسوب می‌شود که در مرکز باکو قرار دارد. در مرکز فرهنگی حیدر علی اف قسمت‌های متفاوتی مانند موزه حیدر علی اف، آمفی تئاتر‌ها و سالن‌های نمایشگاهی را مشاهده می‌کنید. زا‌ها حدید معمار زن برجسته، که به عشقش به اشکال “بیگانه” مشهور است، شکل مایع مانند ساختمان را طراحی کرده است.

7. مرکز خرید امپوریا در مالمو، سوئد

این بنا، بزرگترین مرکز خرید در اسکاندیناوی محسوب می‌شود و دارای طراحی منحصر به فردی است. فروشگاه‌های مرکز خرید امپوریا، به شکل عدد 8 و در سه طبقه قرار گرفته اند. هر راهرو و طبقه تم مخصوص به خودش را دارد، اما جالب این جاست که در یک ویژگی با هم مشترک هستند. تمامی قسمت‌های این سازه به طرز شگفت انگیزی زیبا و رنگارنگ هستند.

6. دیوار قرمز در شهر کالپه، اسپانیا

یک پروژه خانه سازی در جنوب اسپانیا وجود دارد که همه دوست دارند در آن‌ها زندگی کنند. این ساختمان‌ها ارجاعات واضحی را به معماری مشهور منطقه عرب مدیترانه‌ای به ذهن بینندگان می‌آورند که نتیجه‌ی الهام بخشی‌ این سنت‌های معماری مدیترانه‌ای در دژ‌ها یا محله‌های آفریقای شمالی بر معماران است. این رنگ‌های جذاب و قابل توجه که نما‌های بیرونی و درونی را می‌پوشانند، هم برای ایجاد تضاد با طبیعت و هم کامل کردن خلوصش انتخاب شده اند.

5. موزه هنر و علم، سنگاپور

این موزه یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های سنگاپور است. این موزه اولین پروژه موزه در جهان است که به تقابل پویا بین هنر و علم اختصاص داده شده و طراحی دایره شکل آن شامل ده زبانه (یا به تعبیری نمادی از ده انگشت انسان) است که مانند سازه‌هایی برای ایجاد شکل گل نیلوفرگسترش یافته است موزه علم هنر 21 گالری مختلف دارد که در فضایی معادل 6هزار مترمربع جای گرفته‌اند و هریک از این گالری‌ها بخش‌هایی از هنر، علم، موسیقی و فناوری نوین را به نمایش درمی‌آورند.

4. دروازه پایتخت در ابوظبی، امارات

برج کپیتال گیت، خمیده‌ترین برج جهان است که با 18 درجه انحنا (برای مقایسه، برج کج پیزا تنها 4 درجه انحنا دارد) رکورد جالبی را برای خود ثبت کرده است. متریال اصلی در این سازه، فولاد ضدزنگ، بتن و شیشه است. این برج 35 طبقه است و دارای مجتمع اداری و یک هتل 5 ستاره با 200 اتاق می‌باشد. در نمای برج، دو فاکتور بسیار جالب توجه است، یکی انحنا زیاد و دیگری پنل‌های شیشه‌ای به کار رفته در سرتاسر برج است.

3. مارکتال در روتردام، هلند

این بنا، زیباترین بازار جهان است. حتی ملکه هلند به مراسم افتتاحیه این ساختمان آمده است. مارکتال مکانی هیجان انگیز است که روزنامه‌ی گاردین از آن به عنوان سردمدار بازار‌های غذافروشی اروپا یاد می‌کند! این مرکز خرید معماری خاص و 96 بخش برای فروش محصولات تازه و 20 بخش برای خرده فروشی دارد. تفاوت این بنا در سقف آن است که یک قوس متشکل از 228 آپارتمان و بیشتر شبیه به یک نمایشگاه آثار هنری است.

2. موزه گوگنهایم در بیلبائو، اسپانیا

موزه گوگنهایم یکی از دیدنی‌ترین ساختمان‌های جهان و از معروف‌ترین موزه‌های جهان است. نمای ساختمان این موزه در ترکیبی که با نور آفتاب و سایه روشن‌های آن پیدا می‌کند، گاهی موجدار و گاهی هم خالدار به نظر می‌رسد، اما جالب‌ترین نکته درباره این موزه، طرح نمای آن است. اگرچه نمای بیرونی این موزه از فلز ساخته شده، اما نگاه نزدیک‌تر به این نما نشان می‌دهد که این نما، طرح آجری دارد. منحنی‌هایی که ظاهر ساختمان را از فرم سنتی به مدرن تبدیل کرده، یک ساختارشکنی زیبایی شناسانه را در معماری این بنا ایجاد کرده است.

1. موزه هنری تالار گراتس – اتریش

موزه هنری گراتس که توسط دو تن به نام‌های پیتر کوک و کالین فورنیر طراحی و با شکلی بسیار عجیب و متفاوت از سایر بنا‌های دیگر ساخته شده است از یک هزار و 288 پنل شیشه‌ای آکریلیک نیمه شفاف استفاده شده که علاوه بر تامین روشنایی مورد نیاز موزه سازگاری مثال زدنی را نیز با طبیعت ایجاد کرده است. فرم غیر معمول آن کاملا با دیگر نمایشگاه‌های معمولی متفاوت است و سعی بر آن شده که بسیاری از جوانب سنت مدرن «مکعب سفید» در معماری حفظ شود. در ساخت این بنا از اصطلاح ابتکاری سبکی به عنوان معماری حباب در داخل محیط تاریخی آن استفاده شده است. به این ترتیب، این ساختمان غول پیکر توسط سازندگان اش «بیگانه آشنا» نامیده شده است.

Copyright © 2015 - AsreSakhteman by Daustany