• کدام کاشی برای حمام مناسب‌ است؟!
  • کدام کاشی برای حمام مناسب‌ است؟!
  • کدام کاشی برای حمام مناسب‌ است؟!
  • کدام کاشی برای حمام مناسب‌ است؟!
  • کدام کاشی برای حمام مناسب‌ است؟!
  • کدام کاشی برای حمام مناسب‌ است؟!
کدام کاشی برای حمام مناسب‌ است؟!کدام کاشی برای حمام مناسب‌ است؟!کدام کاشی برای حمام مناسب‌ است؟!کدام کاشی برای حمام مناسب‌ است؟!کدام کاشی برای حمام مناسب‌ است؟!کدام کاشی برای حمام مناسب‌ است؟!

کدام کاشی برای حمام مناسب‌ است؟!

عصر ساختمان - این مطلب به منظور بیان نقاط مشترک و تمایز بین کاشی‌های مختلف نگارش شده است که کمک شایان توجهی در نگهداری و طراحی در انتخاب انواع کاشی به ویژه در حمام است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، همان‌طور که می‌دانید انواع مختلفی از کاشی‌های حمام وجود دارد، اما نکته قابل توجه، این است که همه کاشی‌ها برای استفاده در نقاط مرطوب نمی‌توانند گزینه مناسبی باشند. لعاب، یکی از عوامل مهمی است که باعث جذب آب توسط کاشی می‌شود.
کاشی‌های بدون لعاب، آب را جذب نمی‌کنند و فقط برای مناطق مشخصی مناسب هستند؛ علاوه بر این، در کاشی‌های لعاب‌دار، آب غیر قابل نفوذ به آن‌ها است، اما در کاشی‌های بدون لعاب این‌طور نیست. و همه کاشی‌های حمام باید ضریب اصطکاک بالا برای جلوگیری از لغزش داشته باشند. در اینجا مرور کلی از انواع انتخاب کاشی حمام، نگهداری و ایده‌های طراحی داریم:
سرامیک یا پرسلن
کاشی، سرامیک و پرسلن از مخلوط خاک رس ساخته شده که به شکل فشرده شده و در یک کوره در دمای بالا پخته می‌شوند. این نوع کاشی‌ها چنان‌چه به صورت لعاب‌دار باشند، برای حمام مناسب هستند؛ و در مجموعه‌ای از رنگ‌ها، الگوها، اشکال و اندازه‌ها موجود هستند. همچنین ممکن است با تصاویر دیجیتالی با وضوح بالا روی سطح پوشش داده شوند.
سنگ طبیعی
سنگ طبیعی به طور معمول، سخت و غیرصیقلی است، و می‌تواند هم در حمام‌های روستایی و هم در حمام‌های امروزی مورد استفاده قرار گیرد. البته این به معنای غیر قابل نفوذ بودن در برابر آب نیست، بلکه به این معناست که به یک غشای ضد آب نیاز دارد تا بتواند در حمام در برابر رطوبت مقاومت کند.
شیشه
کاشی‌های شیشه‌ای به طور معمول درخشان و کاملا ظریف هستند. این نوع کاشی‌ها در طیف گسترده‌ای از انواع رنگ صنعتی و هم‌چنین رنگ‌های سفارشی موجود می‌باشند. کاشی شیشه‌ای در حمام اغلب در موزاییک کاری یا به عنوان یک نقطه کانونی در دیوار استفاده می شود؛ آن‌ها در برابر مایعات غیر قابل نفوذ و در برابر رنگ‌آمیزی نیز مقاوم هستند، اما بهترین گزینه استفاده آن‌ها در دیوارها و یا مناطق کم‌تردد است.
سنگ مرمر
سنگ مرمر، یک نوع سنگ طبیعی‌ای است که ساخته شده از سنگ آهک می‌باشد. این نوع سنگ، میلیون‌ها سال توسط زمین، خرد و گرم شده است. کاشی سنگ مرمر مصنوعی و سنتی می‌تواند بسیار جلا داده شود و در اندازه‌های مختلفی بوجود بیاید. سنگ مرمر را می‌توان با الگوی شفاف و یا ریز، و هم‌چنین اضافه کردن رنگ‌های جالب در حمام استفاده کرد.
تزئینی
کاشی‌های تزئینی ممکن است از طیف وسیعی از مواد ساخته شده باشند و برای مثال، مزین به انواع تصاویر و الگوها، مانند برگ‌ها، پرندگان یا راه راه‌های تزئینی باشند.
سنگ گرانیت
گرانیت موجود در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و بافت‌ها در دسترس است، در حالی‌که در مقایسه با سایر سنگ‌های طبیعی مقاوم‌تر است. این نوع سنگ در میز کابینت و یا کف جاهای پرتردد به خوبی عمل می‌کند.
سنگ آهک
سنگ آهک، یک سنگ طبیعی است که معمولا دارای سطح خرد شده است و اغلب در رنگ قهوه‌ای، بژ و زرد یافت می شود. این نوع سنگ، برای میز کابینت و کفپوش مناسب است.
فلز
کاشی‌های فلزی، اغلب از فلزات جامد یا رزین‌ها با پوشش فلزی ساخته شده‌اند. کاشی‌های فلزی در اشکال مختلف از جمله برنز، مس و فولاد ضد زنگ موجود است، و اغلب به عنوان لوازم جانبی حمام در کنار سایر انواع کاشی‌ها استفاده می‌شود.
تراکاتا
کاشی‌های Terra Cotta در دماهای پایین پخته می‌شوند. این نوع کاشی، دارای خصوصیاتی مانند چگالی کم و غیر قابل انعطاف بودن است، که تنها برای استفاده در مناطق خشک مناسب است. با این حال، در صورت لعاب، ممکن است در حمام نیز استفاده شود.
تراورتن
تراورتن سنگ آهکی است که از مواد معدنی تشکیل شده و در آب‌های زیرزمینی حل شده‌اند، که از طریق پوسته زمین به وسیله آب تحت فشار قرار می‌گیرد. کاشی تراورتن، یک سنگ چند لایه است که در انواع رنگ‌های خاک مانند در دسترس است و گزینه مناسبی برای دیوارها و کف‌ها محسوب می‌شود.
کاشی سیمانی
کاشی سیمانی، مخلوطی از شن و ماسه و ملات خشک است، که این نوع کاشی، غیر قابل انعطاف با دوام بسیار بالاست. بعضی از این کاشی‌ها، صیقلی شده و برخی دیگر نیز ناصاف هستند.
سالتیلو
کاشی "Saltillo"، کاشی خشک شده است، اما پخته نمی‌شود؛ این کاشی یک محصول با ضخامت کم، غیر انعططاف‌پذیر و دارای یک بافت سخت است. سطح طبیعی و غیر صاف آن، می‌تواند جذابیت روستایی را افزوده، و در عین حال، این کاشی آب را به راحتی جذب می‌کند.
تخته سنگ
تخته سنگ، سنگ آهنی است که از شیل و خاک رس ساخته شده و از طریق گرما و فشار تغییر می‌کند. این نوع کاشی، دارای بافتی است که به طور طبیعی در برابر لغزش مقاوم است، تخته سنگ را می توان در کف، دیوار و کفپوش استفاده کرد.
معدنی
کاشی‌های معدنی که در دمای بالا اکسترود و پخته می‌شوند، نیمه‌لعابی یا لعابی هستند. این نوع کاشی، با بسیاری از رنگ‌ها، و در ابعاد و اشکال مختلف و به صورت بدون لعاب پخته می‌شود.

Copyright © 2015 - AsreSakhteman by Daustany