• شناخت رنگ در معماری
  • شناخت رنگ در معماری
  • شناخت رنگ در معماری
  • شناخت رنگ در معماری
  • شناخت رنگ در معماری
  • شناخت رنگ در معماری
شناخت رنگ در معماریشناخت رنگ در معماریشناخت رنگ در معماریشناخت رنگ در معماریشناخت رنگ در معماریشناخت رنگ در معماری

شناخت رنگ در معماری

عصر ساختمان - رنگ مبحث مهمی در معماری و دکوراسیون داخلی به شمار می رود. رنگ ها هر کدام خاصیت هایی دارند که با توجه به آن ها درفضاهای مختلف و روی اشیاء متفاوت به کارمی رود که در این مقاله به جزئیات تاثیر رنگ ها در دکوراسیون میپردازیم.

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، رنگ ها به منظور حفاظت و نگهداری دکوراسیون یا به منظور جان دادن به اشیاء مختلف و برای اضافه نمودن هر گونه قابلیت بر روی یک سطح به کار می رود.

استفاده از رنگ های مختلف در دکوراسیون داخلی و در کل در مبحث معماری بستگی به کاربرد فضای مورد استفاده دارد. برای مثال فضایی مثل کافی شاپ باید بیشتر از رنگ های آرامش بخش در آن استفاده شود. گفتنی است سلیقه شخصی نیز در انتخاب رنگ تاثیر بسزایی دارد.

در ابتدا به خاصیت رنگ ها می پردازیم و سپس نمونه های مختلف را بررسی می کنیم.

 

رنگ آبی

این رنگ برای قسمت های پذیرش و اتاق خواب و سرویس های بهداشتی مناسب است .رنگ آبی به تنهایی به صورت رنگ های تیره و روشن در طیف های مختلف محیطی آرام و آسمانی را ایجاد می کند. سالهاست که استفاده از این رنگ بسیار مرسوم شده و در خانه ها استفاده می شود.

در این عکس استفاده از یک طرح آبی بر روی دیوار نا

خوآگاه چشم را به طرف دیوار خیره می کند این به این دلیل است که طرح روی دیوار از چند نوع طیف های رنگ آبی استفاده شده است و طرح شلوغ و پر انرژی شده است.

به همین دلیل در نگاه اول از بقیه موارد بیش تر مورد توجه قرار گرفته است و به این دلیل است که در این فضای نشیمن مبل ها پشت به دیوار گذاشته شده اند که چشم افراد را درگیر خود نکند و در کل استفاده از این رنگ آرامشی را به این فضا داده است .


البته استفاده بیش از حد رنگ آبی در یک فضا باعث احساس سردی در افراد می شود و بهتر است با رنگ های خنثی کننده مانند سبز کم رنگ یا خاکستری و یا طلایی استفاده شود

رنگ سبز دردکوراسیون


رنگ سبز نیز دارای آرامش خاصی می باشد که می توان در فضاهایی همچون اتاق خواب ، سرویس بهداشتی و نشیمن و ... استفاده می شود .رنگ سبز حس طبیعت را در فرد ایجاد می کند .استفاده از رنگ سبز در کنار رنگ های بنفش و نقره ای می تواند به فضا زیبایی بدهد.


رنگ زرد در دکوراسیون

استفاده از رنگ زرد ملایم ، مثل طلایی باعث تحریک اشتها می شود و برای اتاق ناهار خوری مناسب است .رنگ زرد گرم و آفتابی ، درخشان ، شادی آور ،‌ اشتها آور ، مثبت ، امیدوار کننده ، گیرا ، الهام بخش و نشانه خوش آمد گویی است. رنگ نباتی ، شاد است و باعث تقویت حافظه شده و به مطالعه کمک می کند .استفاده از رنگ زرد به تنهایی باعث ایجاد خشونت می شود.


رنگ قرمز در دکوراسیون

قرمز رنگ پر هیجانی است و نشانه شادی ، جدید بودن ، شانس و عشق و علاقه است .رنگ قرمز را باید به صورت پراکنده در جاهای مختلف استفاده کرد و در منزل بهتر است در جایی که دوست دارید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد استفاده شود و در کل نشانه وجود گرما می باشد و محیط را بسته تر نشان داده و حس صمیمیت را ایجاد می کند ولی رنگ مناسبی برای اتاق خواب نمی باشد زیرا تنفس را زیاد کرده و خواب و آرامش را کاهش می دهد.


استفاده از درست رنگ ها

رنگ ها را باید با توجه به ویژگی هایی که دارند استفاده مرد قبل از استفاده از هر رنگی کاربری فضایی که میخواهید زنگ کنید را بسنجید و ویژگی های رنگ ها را بشناسید استفاده از یک نوع رنگ و در دکوراسیون باعث نادیده شدن وسایل زیبای استفاده شده در آن فضا می شود و پس از مدتی از آن فضا و وسایل احساس خستگی می کنید .

و در انتها با استفاده از یک سری وسایل نا کار آمد و ساده و رنگ کردن آن ها می توانید در زیبا تر شدن دکوراسیون فضای خود بهره ببرید.

Copyright © 2015 - AsreSakhteman by Daustany