• ساده‌ترین روش‌ها برای رسیدن به معماری دلخواه
  • ساده‌ترین روش‌ها برای رسیدن به معماری دلخواه
  • ساده‌ترین روش‌ها برای رسیدن به معماری دلخواه
  • ساده‌ترین روش‌ها برای رسیدن به معماری دلخواه
  • ساده‌ترین روش‌ها برای رسیدن به معماری دلخواه
ساده‌ترین روش‌ها برای رسیدن به معماری دلخواهساده‌ترین روش‌ها برای رسیدن به معماری دلخواهساده‌ترین روش‌ها برای رسیدن به معماری دلخواهساده‌ترین روش‌ها برای رسیدن به معماری دلخواهساده‌ترین روش‌ها برای رسیدن به معماری دلخواه

ساده‌ترین روش‌ها برای رسیدن به معماری دلخواه

عصر ساختمان-اغلب طراحان حتی قبل از ورود به ایده‌پردازی‌های خلاقانه برای تغییر دکوراسیون یا طراحی چیدمانی مناسب با سلیقه و محیط مسکونی افراد، اساسا به این پرسش می‌پردازند که آیا معماری و نحوه ساخت آن واحد مسکونی متناسب با سلیقه فرد برای چیدمان مورد نظر است یا خیر؟

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از معماری آرل، شاید شما هم برایتان اتفاق افتاده باشد که بعد از خرید آپارتمان یا واحد مسکونی، به این فکر بیفتید که معماری بهتری می‌توانست در ساخت آن به‌کار رود و شاید با خودتان بگویید که چه بهتر بود اگر می‌شد تغییراتی در معماری این واحد مسکونی ایجاد کرد.اغلب طراحان دکوراسیون در بدو ورود به یک واحد مسکونی خام که برای دکور کردن به آنها سپرده شده است، تغییراتی هم در معماری این واحدها ایجاد می‌کنند که در نهایت محیط متفاوتی را به وجود خواهد آورد. در این شماره و شماره‌های بعدی قصد داریم گام‌های اساسی برای بازسازی و ایجاد تحول در معماری واحدهای مسکونی را به‌منظور ایجاد فضای دلخواه معرفی کنیم. ایجاد تغییر در معماری لزوما به معنای بازسازی کامل واحد مسکونی نیست.
بلکه شما می‌توانید با استفاده از یکسری معماری‌های خیلی ظریف خانه‌تان را بازسازی کنید. با کمک این روش‌ها می‌توانید معماری خانه‌تان را به نحو محسوسی تغییر دهید. می‌توانید با استفاده از این روش‌ها حتی از دکوراتور خود بخواهید این تحولات را برای تغییر معماری منزل شما متناسب با سلیقه خودتان و سبکی که قرار است منزلتان با آن دکور شود، اعمال کند.

درگاه‌های زیبا در ورودی و خروجی منزل
می‌توان در محل‌های مناسبی از منزل که معمولا ورود و خروج از آنجا انجام می‌شود درگاه‌های زیبا و دلخواه را با استفاده از ظرافت‌های معمارانه تعبیه کرد. این درگاه‌های ورودی و خروجی حتی اگر دکور خاصی هم در ادامه روی آن صورت نگیرد جلوه خاصی به منزل شما می‌بخشد.

ساخت قاب‌های دیواری
روی دیوارهایی که عریض هستند می‌توان با مصالحی مثلا از جنس گچ قاب‌های زیبایی را بسازیم و از داخل این قاب‌ها می‌توان برای نصب انواع تابلوها استفاده کرد. ساخت این قاب‌ها یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای ایجاد آثار هنری در خانه است. می‌توان دیوار داخل قاب‌ها را به رنگی مخالف رنگ دیوارها زد تا نمای بیشتری داشته باشد.

ساخت پله‌هایی زیبا
راه‌پله‌هایی را در جوار یک دیوار می‌توان طوری طراحی کرد که یک طرف آن دیوار و طرف دیگر نرده باشد. می‌توان در ابتدای شروع نرده و در کنار اولین پله یک نرده عمودی کاملا پهن که یک حالت دستگیره‌ای شکل هم روی آن وجود دارد نصب کرد.

بازسازی دیوارها
وسط دیوار را در نظر گرفته و به صورت افقی طوری آن را بازسازی می‌کنیم که در واقع دیوار به مانند دو طبقه در آمده است و می‌توان آن را دورنگ زد. در این گونه معماری روی دیوارهای بالایی حتما باید تابلو یا هر چیز زیبایی را نصب کنیم. البته، در هنگام ساخت این دیوارها باید دقت شود که اگر از دیوارهایی استفاده شده که ممکن است در معرض رطوبت قرار گیرند مانند دیواری که طرف دیگر آن حمام است از مصالح خاصی استفاده شود که در معرض رطوبت آسیب نبینند.

بازسازی سقف‌ها
بازسازی سقف‌ها یکی از اصلی‌ترین فرآیندهای بازسازی فضاهای مسکونی است، می‌توانید از انواع و اقسام مدل‌ها برای این بازسازی استفاده کنید، اما فراموش نکنید که در هنگام بازسازی سقف‌ها به دقت فضا را بررسی کنیم، چرا که بازسازی سقف در هر قسمت از منزل باید متناسب با فضای آن بخش از واحد مسکونی باشد و با کاربردی که آن فضا دارد نیز تناسب لازم را داشته باشد.

نورپردازی در سقف
نورپردازی‌های خلاقانه از عوامل بسیار موثر در تغییر معماری و دکوراسیون یک واحد مسکونی است، اغلب واحدهای مسکونی که هنوز دکوری روی آن صورت نگرفته دارای منبع نور مستقیم از سقف هستند که معمولا به شکل لامپ یا لوستر از سقف خانه آویزانند. می‌توان با تغییر این شیوه از نورپردازی که چندان ظاهر زیبایی هم ندارد محیط متفاوتی را ایجاد کرد. استفاده از منبع‌های نورانی غیرمستقیم در سقف یا در گوشه‌های دیوار یکی از ایده‌های مناسب در این زمینه محسوب می‌شود.

گچ‌بری‌های تزئینی
می‌توان گچ‌بری‌های تزئینی ظریفی را در فضاهای مختلفی از سقف درست کرد. این گچ‌بری‌ها می‌تواند کاربردها و اشکال مختلفی از قاب‌های دیواری تا مجسمه‌ها گچی روی سقف و دیوارها را شامل شود.
آشپزخانه را نادیده نگیرید
باید به ساخت و طراحی آشپزخانه خیلی دقت شود .با اضافه کردن یکسری وسایل جذاب می‌توان روی محیط آشپزخانه تاثیر بیشتری گذاشت مثلا پایه‌های چوبی تزئینی را در وسط سقف نصب کرده و به آن وسایل تزئینی آویزان می‌کنیم. محیط آشپزخانه باید کاملا دنج و زیبا باشد.

ساخت شومینه
برای بازسازی خانه می‌توان از ساخت شومینه به عنوان یک وسیله گرمازا استفاده کرد که این روزها بسیار مدرن و زیبا است. در مورد شیوه‌های ساخت و انواع شومینه‌ها و همچنین نحوه دکور کردن آن در شماره‌های قبلی مطالبی ارائه شد که می‌توانید برای اطلاع بیشتر به آن رجوع کنید.

سقف‌های دو طبقه با چشم‌انداز بالا به پایین و برعکس
خانه‌هایی هستند که یک سالن هم در طبقه بالا دارند. معمولا در طبقه بالا راهروهای درازی وجود دارد که شامل اتاق خواب می‌باشند. یک فضای کوچکی از کف که همان سقف طبقه پایین است را در نظر گرفته و با معماری خاصی آن را کنده و دورتادور آن را به شکل‌های مختلفی مثلا با استفاده از چوب‌های عمودی پر می‌کنیم. به این ترتیب توانسته‌ایم یک راه برای نگاه کردن از طبقه بالا به طبقه پایین درست کنیم.

Copyright © 2015 - AsreSakhteman by Daustany