• مشاوران املاک بر اساس میزان فعالیت رتبه‌بندی می شوند
  • مشاوران املاک بر اساس میزان فعالیت رتبه‌بندی می شوند
  • مشاوران املاک بر اساس میزان فعالیت رتبه‌بندی می شوند
  • مشاوران املاک بر اساس میزان فعالیت رتبه‌بندی می شوند
  • امکان خرید خانه با ارز دیجیتال فراهم شد
  • مشاوران املاک بر اساس میزان فعالیت رتبه‌بندی می شوند
مشاوران املاک بر اساس میزان فعالیت رتبه‌بندی می شوندمشاوران املاک بر اساس میزان فعالیت رتبه‌بندی می شوندمشاوران املاک بر اساس میزان فعالیت رتبه‌بندی می شوندمشاوران املاک بر اساس میزان فعالیت رتبه‌بندی می شوندامکان خرید خانه با ارز دیجیتال فراهم شدمشاوران املاک بر اساس میزان فعالیت رتبه‌بندی می شوند
مدیرعامل اپلیکیشن "آقای املاک" مطرح کرد:

امکان خرید خانه با ارز دیجیتال فراهم شد

عصر ساختمان- ایمان خدابخش مدیرعامل پلتفرم آقای املاک در مراسم رونمایی از اپلیکیشن گفت این اپلیکیشن دارای هفت فاز است که اگه همه فازها اجرا شود تمامی مشکلات حوزه مسکن در کشور حل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، این پلتفرم به کمک افراد خبره حوزه ساختمان و املاک و توسط یک تیم حرفه ای برنامه نویسی طراحی شده است. گستردگی این محصول به هیچ عنوان نمونه مشابهی ندارد و حتی این پتانسیل را دارد که در کشور های دیگر نیز اجرا شود. مدیرعامل پلتفرم «آقای املاک» تصریح کرد که این اپلیکیشن هفت فاز متفاوت دارد که اگر تمامی این هفت فاز اجرایی شود تمامی مشکلات و کمبودهای موجود در این حوزه را حل خواهد کرد. وی افزود: فاز اول فاز مشاغل است. در این فاز تمامی مشاغل ساختمانی نسبت به لوکیشن صفحه اختصاصی خواهند داشت و درج آگهی در این اپلیکیشن برایشان  رایگان خواهد بود. در این اپلیکیشن تمامی مشاورین املاک توسط هوش مصنوعی رتبه بندی خواهند شد و این کار با هدف هوشمند سازی صنعت ساختمان و املاک با رقابت سالم انجام خواهد شد. وبسایت آقای املاک همه نوع دیتا از تعداد معامله های انجام شده در خرید و فروش خانه را در درسترس قرار می‌‌دهد. خدابخش همچنین افزود: با کمک کارشناسان مسکن و هوش مصنوعی و با توجه به اطلاعات خانه‌هایی که کاربر در دسترس سایت قرار می‌دهد نرم افزار قیمت واقعی ملک را تخمین خواهد زد. وی همچنین افزود: برای اولین بار در ایران این اپلیکیشن توانایی معامله مسکن به وسیله ارزهای دیجیتال را فراهم خواهد کرد.

مدیر عامل اپلیکیشن آقای املاک در یک نشست خبری اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های دولت جدید نظر شخصی من این است که بازار خوبی را در آینده داریم وافزایش قیمت نخواهیم داشت. وی همچنین افزود در صورتی که اگر تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور اتفاق بیفتد قطعا افزایش قیمت نخواهیم داشت و دیگرافزایش های لحظه‌ای اتفاق نخوهد افتاد. سایتی ایجاد شده که قیمت مسکن و نرخ اجاره واحد مسکونی مدنظر را محاسبه می‌کند که سقف و کف قیمت منطقه را تعیین می‌کند. در حال حاضر بسیاری از آپارتمانها بالاتر از نرخ واقعی اجاره داده می‌شوند که علت آن بالا بودن تقاضا نسبت به عرضه است.

در این نشست همچنین عبدالله اوتادی ، عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک  گفت: کرونا هر بدی داشت برای اپلیکیشنها خوب بود و بازدید مشتریان مسکن در فضای مجازی افزایش پیدا کرد. البته برخی اپلیکیشنها مقداری سوءاستفاده کردند و وقتی دیدند استقبالشان نسبت به گذشته بیشتر شده قیمت خدمات خود را چندین برابر کردند که ما از اداره تعزیرات اقدام کردیم تا جلوگیری شود.

در ادامه این نشست محمدرضا قاسمی رییس اتحادیه مشاوران املاک شمیران با بیان اینکه آنچه در بازار می‌بینید با آنچه معامله می‌شود فرق دارد و معاملاتی که در بازار مسکن انجام می‌شود بعضا بیش از 30 درصد با قیمت های پیشنهادی اختلاف دارد گفت: چند روز قبل یک پنت هاوس در شمال تهران متری 220 میلیون تومان قیمت خورد ولی 160 میلیون تومان فرخته شد. وی افزود: از سال 1396 تا الان بعضی از املاک در شمیرانات هفت برابر رشد قیمت داشته است. آپارتمان سه سال ساختی که سال 1396 متری 9 میلیون تومان بوده الان که هفت سال ساخت شده به متری 60 میلیون تومان رسیده و قیمت نوسازها تا هفت برابر افزایش یافته است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک شمیرانات درباره مالیات بر خانه‌های خالی اظهار کرد: افراد عادی تعداد زیادی خانه در اختیار ندارند. اکثر واحدهای خالی مربوط به بانک ها است و زمانی که ملک افزایش قیمت پیدا می‌کند دارایی آنها نیز افزایش می‌یابد.

وی درباره طرح مجلس مبنی بر کاهش تعرفه بنگاه‌های ملکی که در کمیسیون عمران مجلس دنبال می‌شود گفت: اگر چیزی به تصویب برسد باید اجرا شود اما من به عنوان کسی که در کف بازار مسکن هستم می‌بینم مشاوران املاک چقدر تلاش می‌کنند تا قیمت مسکن کاهش پیدا کند. هرکسی بالاتر از میزان کمیسیون که 25 صدم درست است به مشاوران املاک پرداخت کرد می‌تواند به اتحادیه شکایت و مازاد پرداختی را دریافت کند.

خبرنگار: فائزه مقصودیان

Copyright © 2015 - AsreSakhteman by Daustany